ایران طرح؛ ارائه‌دهنده انواع وکتور و طرح آماده

برای سفارش یا طراحی یک کارت ویزیت، بنرهایی برای مناسبت­‌های مختلف و موارد دیگر، شما نیازمند یک طرح مناسب هستید. افرادی که در زمینه چاپ و تبلیغات نیز فعالیت دارند در بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند از قالب‌های آماده طراحی برای راحتی کار خود استفاده کنند. اگر می­‌خواهید برای معرفی کسب­ و کار خود از یک تراکت استفاده کنید، لازم است تا اطلاعاتی را درباره نحوه انتخاب یک قالب خاص یا پروژه طراحی که باعث جذب افراد شود، داشته باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، قصد داریم تا شما را با اصول و چگونگی طراحی این موارد تا حدودی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

نکاتی درباره کارت ویزیت

یکی از مهم­‌ترین و تأثیرگذارترین موارد در زمینه بازاریابی آن ­است که شما چگونه کسب­‌و­کار خود را به دیگران معرفی می­‌کنید. کارت ویزیت می­‌تواند به­ منزله معرفی­‌نامه‌­ای برای کار شما باشد. درست است که ما در عصر دیجیتال قرار داریم و شبکه­‌های مجازی روز­به ‌روز گسترش بیشتری پیدا می­‌کند اما هنوز هم استفاده از کارت ویزیت یکی از راه‌­های مؤثر برای ارتباط میان شما و مشتریان خواهد بود.

طرح روی کارت ویزیت باید با نوع کار شما تناسب داشته باشد. این روزها فضای رقابتی حتی روی این ابزار تبلیغاتی نیز تأثیرگذار بوده است. انواع این کارت­‌ها با توجه به میزان تأثیرگذاری و تمایزی که قرار است برای شما به­ وجود آورد نیازمند یک طراحی ویژه است. تفاوتی ندارد که شما در چه حوزه­‌ای فعالیت دارید مطمئناً در میان آن همه تنوع، قادر هستید تا گزینه مورد نظر خود را به­ راحتی پیدا کنید.

بنابراین، بهتر است برای انتخاب یک کارت ویزیت خاص موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • رنگ و اندازه کارت: بهتر است از نمونه­‌هایی که اندازه استاندارد دارند، استفاده کنید. معمولاً اندازه استاندارد برای این محصولات ۵.۹ در ۵.۵ و ۵.۴ در ۵.۸ است. البته می­‌شود از سایزهای دیگری نیز استفاده کرد. اما باید اصول طراحی در این مورد را در نظر داشته باشید. رنگ کارت به سلیقه شما بستگی دارد اما رنگ­‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت طرح را داشته باشد.
  • محتوای متن: نام برند، تخصص شما، راه‌­های ارتباطی از جمله شماره تماس، ایمیل و آدرس سایت و شبکه‌های مجازی که در آن فعالیت دارید، را حتماً باید لحاظ کنید.
  • متن باید خوانا باشد: شما قرار است با این تکه کاغذ، اطلاعات خود را در معرض دید دیگران قرار دهید. بنابراین، باید از فونت و اندازه مناسبی برای نوشتن اطلاعات روی کارت استفاده کنید. توصیه می‌­شود با توضیحات اضافه، از شلوغ­ کردن کارت خودداری نمایید.

تراکت

برای مشاغل نوپا و کسب‌وکارهای تازه، نحوه تبلیغات از راه تراکت، یکی از روش‌­هایی است که از مدت­‌ها پیش رایج است. البته باید نوع طرح مناسب برای آن در نظر گرفته شود. شاید تصور کنید با وجود راه­‌های ارتباطی و شبکه‌های مجازی این روش چندان کارآمد نباشد اما باید بگوییم که شما سخت در اشتباه هستید.

تبلیغات محیطی برای کار شما بسیار حائز اهمیت است، در هر شهری که باشید لازم است تا از یک راه مناسب به      هم­شهریان خود در رابطه با آغاز کار خود اطلاع­‌رسانی کنید. در این حالت انتخاب تراکت یک گزینه مناسب است که برای شما هم صرفه اقتصادی بیشتری دارد. طراحی روی آن هم باید با کار شما متناسب باشد. پیشنهاد ما برای شما این است که برای دانلود طرح مورد نظر خود سری به سایت ایران طرح بزنید.

تراکت چه کاربردهایی دارد؟

موارد بسیاری وجود دارد که از تراکت استفاده می­‌شود. برخی از آن­ها را بیان می­‌کنیم:

  • برای اطلاع­‌رسانی به مردم درخصوص برگزاری جشنواره‌­های مختلف
  • کمپین­‌هایی که برای اهداف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره ایجاد می­‌شوند نیز جهت نشان ­دادن اطلاعات خود از تراکت استفاده می­‌کنند.
  • شرکت­‌ها، سازمان‌­های مختلف، کلینیک‌­ها و مغازه­‌های تازه تأسیس نیز برای تبلیغات اولیه خود نیازمند استفاده از این مورد هستند.

نمونه­‌های دیگری هم امکان دارد برای استفاده وجود داشته باشد اما این­ها عمده مواردی است که از این محصول زیاد استفاده می‌­کنند. در طراحی این مورد هم باید به نوع کارایی که لازم دارید، توجه کنید.

تا اینجا سعی داشتیم شما را با نمونه­‌های رایجی که برای طرح تبلیغات نیاز دارید، آشنا کنیم در ادامه بیایید درباره یکی دیگر از کارهای گرافیکی که مورد توجه بسیاری از افراد است، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

وکتور

اولین سؤال برای شما شاید این باشد که وکتور چیست؟ در وکتور؛ تصویر در قالب مجموعه­‌ای از اشکال هندسی با ظرافت و طراحی خاصی درج می­‌شود. این تصاویر مستقل از رزولوشن هستند و این قابلیت را دارند که اندازه آن­ها در ابعاد دلخواه تغییر داد و با هر رزولوشنی بدون اینکه کیفیت و وضوح تصویر کم شود، استفاده کرد.

از وکتور می‌­توانید برای طراحی انواع لوگو در کاتالوگ­‌ها، انواع طرح روی کارت­‌های ویزیت و بروشورها استفاده کنید.

فرمت فایل­‌های وکتور

انواع این فایل­‌ها با فرمت­‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌­گیرند.

  • Eps: این طرح، یکی از فرمت­‌هایی است که امکان باز کردن آن در برنامه­‌های فتوشاپ و ایلوستریتور وجود دارد. این فرمت دارای کدهای پست­اسکریپ است که با استفاده از آن کیفیت تصویر در برنامه فتوشاپ حفظ می‌­شود.
  • Svg: یکی از شناخته‌­شده­‌ترین فرمت­‌ها برای این نوع کارهای گرافیکی است. از این فرمت حتی می­‌توان برای طراحی سایت نیز استفاده کرد تا در صورت بزرگ کردن تصویر کیفیت آن کاهش پیدا نکند.
  • Ai: این نوع فرمت یکی از پسوندهای اختصاصی برای شرکت adobe است و به‌­طور معمول برای طراحی لوگو کاربرد دارد.

جمع­‌بندی

طرح روی تراکت، کارت ویزیت و هر کار گرافیکی دیگری که شما به آن احتیاج دارید با یک جست­‌و­جوی ساده و راحت در سایت ایران طرح قابل اجرا است. طراحی این موارد برای نشان دادن نوع کسب­‌و­کار شما یکی از راه­‌های مؤثر برای جلب نظر افراد است. ما هم سعی کردیم تا شما را با اطلاعات اولیه در این زمینه آشنا کنیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • یکشنبه/ ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401101811449
  • خبرنگار : 30188