به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، قصد داریم تا شما را با اصول و چگونگی طراحی این موارد تا حدودی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.
نکاتی درباره کارت ویزیت
یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین موارد در زمینه بازاریابی آن است که شما چگونه کسبوکار خود را به دیگران معرفی میکنید. کارت ویزیت میتواند به منزله معرفینامهای برای کار شما باشد. درست است که ما در عصر دیجیتال قرار داریم و شبکههای مجازی روزبه روز گسترش بیشتری پیدا میکند اما هنوز هم استفاده از کارت ویزیت یکی از راههای مؤثر برای ارتباط میان شما و مشتریان خواهد بود.
طرح روی کارت ویزیت باید با نوع کار شما تناسب داشته باشد. این روزها فضای رقابتی حتی روی این ابزار تبلیغاتی نیز تأثیرگذار بوده است. انواع این کارتها با توجه به میزان تأثیرگذاری و تمایزی که قرار است برای شما به وجود آورد نیازمند یک طراحی ویژه است. تفاوتی ندارد که شما در چه حوزهای فعالیت دارید مطمئناً در میان آن همه تنوع، قادر هستید تا گزینه مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید.
بنابراین، بهتر است برای انتخاب یک کارت ویزیت خاص موارد زیر را در نظر بگیرید:
- رنگ و اندازه کارت: بهتر است از نمونههایی که اندازه استاندارد دارند، استفاده کنید. معمولاً اندازه استاندارد برای این محصولات ۵.۹ در ۵.۵ و ۵.۴ در ۵.۸ است. البته میشود از سایزهای دیگری نیز استفاده کرد. اما باید اصول طراحی در این مورد را در نظر داشته باشید. رنگ کارت به سلیقه شما بستگی دارد اما رنگهایی را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت طرح را داشته باشد.
- محتوای متن: نام برند، تخصص شما، راههای ارتباطی از جمله شماره تماس، ایمیل و آدرس سایت و شبکههای مجازی که در آن فعالیت دارید، را حتماً باید لحاظ کنید.
- متن باید خوانا باشد: شما قرار است با این تکه کاغذ، اطلاعات خود را در معرض دید دیگران قرار دهید. بنابراین، باید از فونت و اندازه مناسبی برای نوشتن اطلاعات روی کارت استفاده کنید. توصیه میشود با توضیحات اضافه، از شلوغ کردن کارت خودداری نمایید.
تراکت
برای مشاغل نوپا و کسبوکارهای تازه، نحوه تبلیغات از راه تراکت، یکی از روشهایی است که از مدتها پیش رایج است. البته باید نوع طرح مناسب برای آن در نظر گرفته شود. شاید تصور کنید با وجود راههای ارتباطی و شبکههای مجازی این روش چندان کارآمد نباشد اما باید بگوییم که شما سخت در اشتباه هستید.
تبلیغات محیطی برای کار شما بسیار حائز اهمیت است، در هر شهری که باشید لازم است تا از یک راه مناسب به همشهریان خود در رابطه با آغاز کار خود اطلاعرسانی کنید. در این حالت انتخاب تراکت یک گزینه مناسب است که برای شما هم صرفه اقتصادی بیشتری دارد. طراحی روی آن هم باید با کار شما متناسب باشد. پیشنهاد ما برای شما این است که برای دانلود طرح مورد نظر خود سری به سایت ایران طرح بزنید.
تراکت چه کاربردهایی دارد؟
موارد بسیاری وجود دارد که از تراکت استفاده میشود. برخی از آنها را بیان میکنیم:
- برای اطلاعرسانی به مردم درخصوص برگزاری جشنوارههای مختلف
- کمپینهایی که برای اهداف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره ایجاد میشوند نیز جهت نشان دادن اطلاعات خود از تراکت استفاده میکنند.
- شرکتها، سازمانهای مختلف، کلینیکها و مغازههای تازه تأسیس نیز برای تبلیغات اولیه خود نیازمند استفاده از این مورد هستند.
نمونههای دیگری هم امکان دارد برای استفاده وجود داشته باشد اما اینها عمده مواردی است که از این محصول زیاد استفاده میکنند. در طراحی این مورد هم باید به نوع کارایی که لازم دارید، توجه کنید.
تا اینجا سعی داشتیم شما را با نمونههای رایجی که برای طرح تبلیغات نیاز دارید، آشنا کنیم در ادامه بیایید درباره یکی دیگر از کارهای گرافیکی که مورد توجه بسیاری از افراد است، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.
وکتور
اولین سؤال برای شما شاید این باشد که وکتور چیست؟ در وکتور؛ تصویر در قالب مجموعهای از اشکال هندسی با ظرافت و طراحی خاصی درج میشود. این تصاویر مستقل از رزولوشن هستند و این قابلیت را دارند که اندازه آنها در ابعاد دلخواه تغییر داد و با هر رزولوشنی بدون اینکه کیفیت و وضوح تصویر کم شود، استفاده کرد.
از وکتور میتوانید برای طراحی انواع لوگو در کاتالوگها، انواع طرح روی کارتهای ویزیت و بروشورها استفاده کنید.
فرمت فایلهای وکتور
انواع این فایلها با فرمتهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.
- Eps: این طرح، یکی از فرمتهایی است که امکان باز کردن آن در برنامههای فتوشاپ و ایلوستریتور وجود دارد. این فرمت دارای کدهای پستاسکریپ است که با استفاده از آن کیفیت تصویر در برنامه فتوشاپ حفظ میشود.
- Svg: یکی از شناختهشدهترین فرمتها برای این نوع کارهای گرافیکی است. از این فرمت حتی میتوان برای طراحی سایت نیز استفاده کرد تا در صورت بزرگ کردن تصویر کیفیت آن کاهش پیدا نکند.
- Ai: این نوع فرمت یکی از پسوندهای اختصاصی برای شرکت adobe است و بهطور معمول برای طراحی لوگو کاربرد دارد.
جمعبندی
طرح روی تراکت، کارت ویزیت و هر کار گرافیکی دیگری که شما به آن احتیاج دارید با یک جستوجوی ساده و راحت در سایت ایران طرح قابل اجرا است. طراحی این موارد برای نشان دادن نوع کسبوکار شما یکی از راههای مؤثر برای جلب نظر افراد است. ما هم سعی کردیم تا شما را با اطلاعات اولیه در این زمینه آشنا کنیم.
انتهای رپرتاژ آگهی