مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

اصفهان و شهرهای جدید و اقماری آن کمبود مدرسه دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان و مناطق مهاجرپذیر بیشترین کمبود مدرسه را داریم، گفت: در برخی روستاها مدرسه داریم، ولی دانش آموز نداریم چون به اصفهان مهاجرت کرده‌اند و باعث شده در اصفهان و شهرهای جدید و اقماری کمبود مدرسه داشته باشیم.

محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان که امروز (شنبه، ۱۷ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز از قرن های گذشته وجود داشته‌اند، اما می‌توان گفت به طور منسجم فعالیت خیرین مدرسه‌ساز از برکات انقلاب اسلامی است.

وی گفت: تعامل خوبی میان اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان وجود دارد که باعث شده ساخت مدارس خیرساز رشد بیش از دو برابری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تحصیل یک میلیون دانش آموز در استان، گفت: وضعیت مدارس شهر اصفهان بحرانی‌تر از سایر نقاط است، چراکه هر سال مهاجرانی به اصفهان و شهرهای بزرگ داریم، به همین دلیل عموم مدارس دو نوبته در شهر اصفهان و مرکز شهر و نیز شهرک‌های اقماری و شهرهای جدید مثل بهارستان، شاهین شهر و فولادشهر است.

وی با بیان اینکه در مناطق مهاجرپذیر نیاز به مدرسه داریم، تصریح کرد: در برخی روستاها مدرسه داریم، ولی دانش آموز نداریم چون به اصفهان مهاجرت کرده‌اند و باعث شده در اصفهان و شهرهای جدید و اقماری کمبود مدرسه داشته باشیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هر سال تعداد دانش آموزان زیاد و همزمان تعدادی از مدارس از چرخه فعالیت خارج می شوند، گفت: اصفهان یکی از استان‌هایی است که به استان های دیگر نیز خیرینی صادر کرده است. تلاش ما باید این باشد که هم مدرسه خوب و با کیفیت بسازیم و هم با کیفیت نگه داریم، و در این راستا حضور و مشارکت خیرین اهمیت زیادی دارد.

وی بر تکریم خیرین مدرسه ساز تاکید و اظهار کرد: اقناع خیرین، تبلیغات و ارتباط خوب با خیرین در راستای جلب مشارکت هرچه بیشتر خیرین تاثیرگذار بوده است. استان اصفهان در بسیاری از موارد نقش الگویی دارد و بسیاری از برنامه‌ها از اصفهان رقم می خورد. بخشی از سفرهای وزیر آموزش و پرورش به اصفهان نیز برای افتتاح پروژه‌ها و بخشی برای شرکت در رویدادها بوده است. توجه ویژه به استان اصفهان و اقدامات ویژه همچون هنرستان‌های جوار صنعت از دیگر عوامل زمینه ساز حضور وزیر آموزش و پرورش در استان اصفهان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص برخی مدارس که در اختیار ارگان‌های دیگر است نیز توضیح داد: ممکن است مدارس مازاد داشته باشیم، اما به ندرت ممکن است در جایی به فضا نیاز داشته باشیم و مدارس در اختیار دیگران باشد. البته در دو سه سال اخیر برخی نهادها به دلایلی حکم گرفته و مدرسه را از گردونه استفاده خارج کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین به شناسایی نزدیک ۷ هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان اشاره کرد و گفت: بخشی اشتباهات آماری و هم پوشانی بوده و در واقع نیمی از این دانش آموزان مشغول تحصیل هستند. در حال بررسی و جمع بندی هستیم تا تعداد دقیق دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی کنیم. ضمن اینکه ر حال انجام اقدام ویژه‌ای هستیم تا هیچ دانش آموزی در سن تحصیل از نعمت تحصیل محروم نماند. پ

ابراهیمی در مورد تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا نیز گفت: ما بین دوگانه سلامت دانش آموزان و تعلیم و تربیت قرار گرفته‌ایم و تلاش ما بر این است که هر دو در اولویت باشند، اما علل اصلی آلودگی هوا باید برطرف شود. تلاش می‌کنیم دانش آموزان دوباره در فضای آنلاین قرار نگیرند، برای همین این مدت کلاس‌ها به صورت آفلاین و در فضای شاد برگزار شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401101711093
  • خبرنگار :