به گزارش ایسنا به نقل از پرینت آرمانی، در حالی که منوهای QR جایگزین چاپ دیجیتال منو در اوج همهگیری برای کاهش شیوع ویروس کووید-۱۹ منطقی بودند، اما آنها جایگزین پایدار و بلندمدتی برای مشتریان نیستند. برخی از تلفنها قابلیت خواندن کدهای QR را ندارند و منوهای دیجیتال همیشه برای افراد دارای اختلالات بینایی قابل دسترسی نیستند. در واقع، نظرسنجی Time Out نشان داد که تقریباً ۷۰ درصد از پاسخدهندگان میخواهند منوهای کاغذی بازگردند.
در هر طرفی از بحث منو که بنشینید، غیرقابل انکار است که منوهای فیزیکی چیز خاصی را به تجربه ناهارخوری اضافه میکنند و رستورانها را قادر میسازند تا خود را به شیوهای منحصربه فردتر برند کنند به این دلیل است که فکر میکنیم زمان بازگرداندن منوهای چاپ شده و نحوه انجام این کار در اینجا درست است. در چند سال اخیر چاپ کتاب دیجیتالی به خاطر هزینههای کم پرطرفدار شد ولی کم کم شاهد بازگشت چاپ کتاب با روش چاپی کاغذی هستیم.
منوهای چاپ شده در مقابل منوهای کد QR
تیم چاپ دیجیتال آرمانی همگی موافق هستند که منوهای چاپی برتر از منوهای دیجیتالی رستورانی است.
مدیریت مجموعه آرمانی میگوید، "من کدهای QR را دوست ندارم و بسیاری از افراد مسن نیز آنها را دوست ندارند." یک منوی فیزیکی یک تجربه نوستالژی سفارش غذا است – در حالی که وقتی یک کد QR را اسکن میکنید، همیشه بلافاصله بارگیری نمیشود و میتواند خستهکننده باشد. منوی چاپ شده، فوری است و ریشه در محیط رستوران دارد.
نکته بعدی: وقتی در رستوران مینشینید و مجبور هستید از یک کد QR استفاده کنید، وقت خود را جلوی تلفن خود میگذرانید، نه با افرادی که با آنها صحبت میکنید. بنابراین، منوهای دیجیتال میتوانند احساس کنند که افراد را مجبور به بیادبی میکنند و از مکالمه روبهروی خود جدا میشوند. با این حال، با یک منوی چاپ شده، شما چنین احساسی را ندارید زیرا نسبت به خیره شدن به صفحه نمایش، مزاحمت کمتری دارد.
بازگشت به منوهای فیزیکی
علاوه بر کاربرپسند بودن، منوهای چاپی نیز فرصتی برای برندها هستند تا شخصیت خود را به نمایش بگذارند. شرکتها میتوانند اطلاعاتی درباره کسبوکار، داستان خود و حقایق سرگرمکننده اضافه کنند. اغلب، منوهای دیجیتال فضای یکسانی برای این موارد اضافی ندارند و از قالبهای از پیش طراحی شده، ساخته شدهاند؛ بنابراین از همان سطح سفارشیسازی استفاده نکنید. اخیراً، منوهای فیزیکی در مکانهای کوچکتر طنینانداز شده و بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.
در printarmani، ما قبلاً شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد مشاغلی بودیم که دوباره منوهای چاپی را درخواست میکردند و ما آن را جشن میگیریم!
طراحی منوی:
با افزایش دوباره منوهای چاپی، شرکتها باید از این لحظه استفاده کنند تا زیبایی منوی خود را تازه کنند. استفاده از ویژگیهایی مانند لمس نرم، اتصال سیمی، UV و جلوههای دیگر را برای افزایش دوام عکسها و کاغذ توصیه میکند. پوشش UV نسبت به پوشش براق استانداردتر است، زیرا بهتر از صفحات در برابر ریختن یا ساییدگی محافظت میکند.
برخی از منوها از تا شدن کاغذ افست نیز استفاده میکنند، که در آن یک جلد اصلی منو وجود دارد اما بعد از آن یک دریچه کوچکتر در منو برای برجستهکردن نوشیدنیها، پیشغذاها و موارد اضافی وجود دارد. «منو یکی از اولین چیزهایی است که هنگام ورود به رستوران میبینید. «شما بنشینید، میزبان از شما استقبال میکند و منو را تحویل میدهد. چیزی که در دست دارید باید بقیه رستوران و برند را در ذهن شما تجسم کند.»
«به غیر از وعده غذایی مشتری، منو تاکتیکیترین عنصر غذاخوری است. بنابراین، منو باید توسعه کسبوکار باشد. اگر منوی ارزان قیمتی دارید، مشتریان انتظارات کمتری از غذای شما خواهند داشت. فقط به این فکر کنید که چه انتظاراتی از یک منوی بیرونبر در مقابل یک منوی رستوران دارید. آنها به دلایلی متفاوت هستند.»
با این حال، مشاغلی که انتخاب میکنند منوهای خود را به صورت انبوه چاپ کنند، باید از مقدار آن آگاه باشند. اگر منویی با ویژگیهای خاص مانند فلکس هوشمند یا اندازه بسیار بزرگ میخواهید، باید حداقل تعداد سفارشها را برآورده کنید. یکی از مزیتهای خوب منو چاپ شده روی میز رستورانها این است که به راحتی به اشتراک گذاشته میشود. فرض کنید شما از یک غذا روی یک منو چاپ شده خوشتان آمده به راحتی میتوانید با نمایش منو که معمولاً در سایز بزرگ و با عکسهای باکیفیت چاپ میشود آن را به اطرافیانتان نشان و پیشنهاد دهید در صورتی که در منو اسکن شده در گوشی باید آدرس آن صفحه که غذا یا نوشیدنی شما در آن قرار دارد را به دوستان و اطرافیانتان بگوید و اگر بخواهید گوشی خود را دست به دست کنید فکر نمیکنم کار جالبی باشد و شما تمایل به این کار داشته باشید.
انتهای رپرتاژ آگهی