به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب «بازیافت کاغذ» منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «بازیافت کاغذ؛ اصول و مفاهیم» با رویکردی به حوزه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی را منتشر کرد.

 این کتاب توسط دکتر «بابک توکلی» عضو هیات علمی دانشگاه گیلان، مهندس «نوشین عبادپور» و دکتر «مهدی عالی‌پور» دانش آموخته مهندسی علوم محیط زیست، آمایش محیط زیست به رشته تحریر درآمده است.

در کتاب «بازیافت کاغذ؛ اصول و مفاهیم»، هدف از بازیافت کاغذ، افزایش آگاهی افراد در زمینه جمع‌آوری، حمل و نقل، فرآوری و ... ذکر شده است و به عبارتی، مشارکت و همکاری شهروندان در تفکیک و جداسازی بازیافت کاغذ یکی از عوامل و فاکتورهای کلیدی اثرگذار در طبقه بندی مؤثر پسماندهای جامد شهری محسوب می‌گردد.

بازیافت کاغذ و استفاده مجدد آن چالش اصلی در تمام جهان بوده است. از این رو، بازیافت کاغذهای باطله و پسماندهای کاغذی باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش طول عمر محل دفن زباله‌ها می‌شود. بنابراین، با اجرای مدیریت بازیافت مزایای اقتصادی نیز افزایش می‌یابد. به طور کلی، وظیفه اصلی ما حمایت از بازیافت و استفاده از کاغذ باطله، ترویج و توسعه صنایع کاغذسازی، دستیابی به منابع بازیافت کاغذ باطله، کاهش مصرف منابع، حفاظت از محیط زیست و جایگزینی منابع مناسب در صنعت کاغذسازی جزء اهداف اصلی ما می‌باشد.

در این کتاب تعاریف پسماند، تاریخچه، اهمیت و استراتژی های پسماند و بازیافت مورد بحث قرار گرفته است. همچنین آشنایی با انواع کاغذ، اشاره به جنبه‌های زیست محیطی و اقتصادی، وضعیت و روش‌های بازیافت در کشورهای جهان و ایران پرداخته شده‌است علاوه بر آن، تشریح نحوه کاربرد کاغذهای بازیافتی و سازمان‌ها وانجمن‌های بازیافت کاغذ در دنیا مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب «بازیافت کاغذ؛ اصول و مفاهیم»  200 صفحه‌ای، در 7 فصل گردآوری شده است و به قیمت 800000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.   

انتهای پیام      

  • شنبه/ ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401101710440
  • خبرنگار :