کاربرد کارت ویزیت در عصر تکنولوژی

کارت ویزیت یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین ابزارهای بازاریابی است و شاید بتوانیم این شیوه تبلیغ را اصلی‌ترین و مؤثرترین روش بازاریابی به حساب بیاوریم. ابزاری کوچک، ارزان و همه‌گیر که می‌تواند به شکل اعجاب‌انگیزی خلاقانه و به روز هم باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، کارت ویزیت، این وسیله‌ی کوچک و کلاسیک، حتی در دنیای مدرن و تکنولوژی‌محور امروز نیز می‌تواند بر ارتباط شما با همکاران یا مشتری‌هایتان تأثیرات مثبتی بگذارد.

استفاده از کارت ویزیت در دنیای تکنولوژی

اگر برایتان مهم است که در سریع‌ترین و البته حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن با دیگران ارتباط برقرار کنید، به نظر می‌رسد که راهی بهتر از ارائه یک بیزینس کارت نداشته باشید. کارتی که اطلاعات هویتی شما را به همراه راه‌های ارتباطی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دیگران منتقل می‌کند.

کارتی که بسته به طراحی‌ خود می‌تواند منعکس‌کننده‌ احساسات و روحیات شما باشد. دادن این کارت با یک لبخند، می‌تواند تأثیر عجیبی بر طرف مقابل شما بگذارد و او را به برقراری تماس با شما ترغیب کند.

مزایا و اهمیت استفاده از کارت‌های ویزیت

شاید پذیرش این مسئله که در عصر شبکه‌های اجتماعی ما همچنان به کارت ویزیت نیاز داریم برای بسیاری سخت باشد. بعضی‌ها با خودشان فکر می‌کنند که صفحه‌ لینکدین می‌تواند مهارت‌ها و شخصیت حرفه‌ای آن‌ها را بهتر معرفی کند.  

همیشه در دسترس است

شما می‌دانید که حتی در عصر تکنولوژی هم در برخی مکان‌ها دسترسی ما به وسایل ارتباط جمعی محدود می‌شود. گاهی بنا بر قوانین مانند هواپیما، بیمارستان یا بعضی سمینارها و گاهی بنا بر شرایط طبیعی مثل نداشتن آنتن یا باتری نمی‌توانید از طریق این روش‌ها در ارتباط باشید. اما در تمام این وضعیت‌ها می‌توانید خیالتان راحت باشد که این کارت‌ها در دسترس شما خواهد بود.

فراموش نخواهید شد

امروزه و در عصر بمباران اطلاعات،‌ هر روز حجم زیادی از اسامی و پروفایل‌ها را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم اما حتی همان شب هم آن‌ها را به سختی به یاد می‌آوریم‌. خاصیت کارت‌­های ویزیت این است که کسی که آن را دریافت کرده و در جیب یا کیفش گذاشته، هر از گاهی خواه و ناخواه چشمش به کارت شما می‌افتد و به همین واسطه شما را فراموش نخواهد کرد.

ارائه‌ آسان

فرض کنید که خسته از راه رسیده به هتل رسیده‌اید و می‌بینید که زمان سرو غذا به پایان رسیده است. از مسئول هتل می‌پرسید که کجا می‌توانید شام یا ناهار صرف کنید؟ مسئول هتل یک کارت ویزیت رستوران در اختیارتان قرار می‌دهد که با استفاده از تلفن یا آدرس درج شده روی آن به سادگی می‌توانید از خدمات آن رستوران بهره‌مند شوید.

آینه‌ شماست

بهتر است در انتخاب طرح، رنگ، ابعاد، شکل هندسی و جنس کارت خود نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید. چون به محض ارائه‌ آن، آینه‌ای تمام‌نما از روحیات و شخصیت کاری و حرفه‌ای خود را در اختیار دیگری قرار خواهید داد. کارت شما می‌تواند نشان‌دهنده‌ حرفه‌ای بودن و سلیقه‌ شما باشد. این مزیتی است که پروفایل‌های یک ‌شکل شبکه‌های اجتماعی فاقد آن هستند.

نشانه‌ حرفه‌ای بودن است

همانطور که داشتن مطب برای دکتر و دفتر برای وکیل نشانه‌ای از حرفه‌ای بودن اوست، داشتن کارت ویزیت هم برای داشتن هر کسب و کاری همین نقش را ایفا می‌کند. داشتن این کارت نشان می‌دهد که شما برای کسب و کار خود و برای برقراری ارتباط با دیگران ارزش قائل می‌شوید.

پلی برای ارتباطات جدید

وقتی کارت زیبا و باسلیقه‌ی خود را به شخصی می‌دهید، ممکن است که دیگری نیز به صورت اتفاقی آن را ببیند و با شما و کسب و کارتان آشنا شود. این فرصتی است که به هیچ‌ وجه نباید از خودتان دریغ کنید.

اطلاعات مهم برای درج در کارت

یک سری از نکات وجود دارد که بهتر است هنگام چاپ کارت ویزیت آن را در نظر بگیرید و آن را با توجه به ویژگی‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم؛ چاپ کنید. در نتیجه به عنوان یک اتصال قدرتمند بین شما و مشتریان عمل کند و موجب یک تبلیغ مؤثر برای کسب و کارتان شود.

چاپ لوگو

 یکی از اولین اطلاعاتی که باید روی کارت شما وجود داشته باشد تصویر لوگو یا آرم تجاری شماست که هویت تجاری شما را مشخص خواهد کرد و برندی برای کسب و کار شما خواهد بود. کارت ویزیت فست فود شما باید حاوی لوگو باشد.

نام و عنوان شغل‌تان

این کارت، اطلاعات شخصی شما را به بقیه نشان نمی‌دهد بلکه مسائلی که می‌خواهید با دیگران در میان بگذارید را به طور خلاصه ارائه می‌کند. به همین خاطر حتی برای چاپ کارت ویزیت آبمیوه هم باید عنوان شغل‌تان را ذکر کنید.

 اطلاعات تماس فراموش نشود

اگر کارت ویزیت رستوران یا مکان‌های اداری را چاپ می کنید حتما شماره تماس­تان را نیز چاپ کنید تا افراد بتوانند با شما تماس بگیرند، البته این را هم در نظر بگیرید که شماره تماس محل کارتان را حتما چاپ کنید. زیرا چاپ شماره‌های دیگر غیر حرفه‌ای به نظر می‌رسند.

 وب‌سایت یا آدرس شبکه‌های اجتماعی

 معمولا روی کارت ویزیت قهوه یا کافه بهتر است آدرس شبکه اجتماعی یادداشت شود. در این صورت مشتریان به راحتی می‌توانند با گشتن در صفحه‌های اجتماعی‌تان راجع به منوها اطلاعات کسب کنند و محصولاتتان را مشاهده کنند. همچنین فرصتی برای ارتباط مشتریان فراهم می‌شود.

جمع بندی

با توجه به طراحی‌های متفاوت کارت و جنس‌های مختلفی که برای تولید آن در نظر می‌گیرند؛ بستگی دارد این کارت را از چه مجموعه‌ای سفارش می‌دهید. این را هم در نظر بگیرید که بهتر است متناسب با کسب‌وکارتان یک کارت داشته باشید و به مشتریان، همکاران و ... ارائه دهید تا هم به آن‌ها متصل باشید و هم موجب افزایش اعتبار برندتان در بازار شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • پنجشنبه/ ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401101409233
  • خبرنگار : 30188