سه نامه فلسطین به دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت و مجمع عمومی

تشکیلات خودگردان فلسطین در سه نامه به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به انفجار اوضاع در فلسطین درپی اقدام وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض منصور نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که در سه نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت (ژاپن) و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل درخواست کرده است تا جلوی انفجار احتمالی اوضاع در فلسطین را بگیرند.

منصور گفت: اقدام ایتامار بن گویر نقض صریح قانون بین‌المللی و تلاش برای تغییر وضعیت قانونی و تاریخی مسجد الاقصی است.

وی در ادامه تاکید کرد که شورای امنیت باید رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا ناگزیر به توقف نقض‌ها و تجاوزاتش به مسجد الاقصی شود.

ریاض منصور همچنین از شورای امنیت خواست که به مسؤولیتش در قبال فلسطین عمل کند.

ایتامار بن گویر، وزیر «امنیت ملی» رژیم صهیونیستی صبح سه‌شنبه به مسجد الاقصی یورش برد. طبق این گزارش، نیروهای پلیس رژیم اشغالگر و نیروهای گارد مرزی وی را در مسجد الاقصی همراهی کردند. خبرگزاری فلسطینی وفا نیز به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد، سازمان اطلاعات اسرائیل (شاباک) به او اجازه داده به مسجد الاقصی یورش ببرد.

این اقدام وزیر تندرو کابینه بنیامین نتانیاهو خشم کشورهای مختلف ازجمله آمریکا، قطر، امارات، عربستان و ترکیه را به همراه داشت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401101409175
  • خبرنگار : 71610