رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر اعلام کرد

محرومیت‌زدایی با اجرای طرح پربرکت "قرار دوازدهم"

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از اجرای "طرح قرار دوازدهم" و پرداخت کمک هزینه درمانی به ۳۸ بیمار سخت درمان و بی بضاعت، طی ماه گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام اباذر عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در ماه گذشته در راستای عمل به نیات واقف و اجرای "طرح قرار دوازدهم" به ۳۸ بیمار نیازمند واجدالشرایط حدود ۹۰ میلیون تومان به منظور تهیه دارو و درمان پرداخت شده است.

وی در راستای تشریح هدف این طرح، گفت: طرح قرار دوازدهم، طرحی است به نام و یاد امام دوازدهم که در روز دوازدهم هر ماه نتیجه تلاش مهدی یاوران را به ثمر نشانده و به محرومان و افراد کم‌برخوردار خدماتی ارائه می‌کند.

عباسی توضیح داد: با اجرای این طرح قصد داریم یاد و نام امام زمان(عج) را در جامعه منتشر کنیم و از سوی دیگر فرهنگ انفاق و خدمت به نیابت و یاد و نام امام دوازدهم(عج) را ترویج کرده و زمینه حضور همگانی را در این خدمت مقدس فراهم کنیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه این طرح هر ماهه در ملایر در حال اجراست و برکات و ثمرات فراوانی داشته، ادامه داد: این طرح با محوریت تهیه و توزیع سبدهای معیشتی اجرایی می شود و بر آن است تا به ‌تناسب نیاز منطقه پیرامونی بقاع متبرکه، خدمات گسترده‌ای را برای محرومیت‌زدایی از این مناطق ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه از این سرمایه گران‌بها باید در راستای اعمال صالحی چون خدمت به افراد کم‌ برخوردار، محرومیت ‌زدایی و خدمتی نیابتی از امام زمان(عج) بهره برد، افزود: این طرح براساس سرمایه دینی- مردمی و محبت و عشق عمومی به امام دوازدهم(عج) بنا شده است.

عباسی در بخش دیگری به برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در ۹ بقعه متبرکه و اطعام دهی به ۴۰۰ نفر در روستای ازناو، از محل موقوفه مرحوم سیف الدوله اشاره کرد و یادآور شد: همچنین در ماه گذشته در محل ۱۹ موقوفه، ۱۰ روز برنامه روضه های خانگی برگزار شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401101408738
  • خبرنگار : 50038