شاخص آلودگی هوای قم چه عددی را نشان می دهد؟

بر اساس اعلام اداره کل محیط‌زیست قم، هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای شهر قم روی عدد ۱۵۶ است و دوشنبه هفته جاری ۱۵۴، روز یکشنبه ۱۵۶ و شنبه ۱۵۵ بود.

رضا بهشتی پور در گفتگو با ایسنا گفت: میانگین شاخص آلودگی هوای استان در طی چهار روز اخیر کمی بیش از عدد ۱۵۵ بو. غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی به دلیل آلودگی هواست و ارتباطی به مسایل دیگری ندارد.

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان قم با اشاره به سامانه پایش کیفی هوای کشور نیز گفت: اعداد درج شده از شاخص کیفی هوا در این سامانه نیاز به تحلیل کارشناسانه دارد و اعداد به‌تنهایی گویای شاخص کیفی هوای استان‌ها نیست و شاخص آلودگی هوا باید توسط مراجع ذیربط تحلیل و اعلام شود.

وی با بیان این‌که چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان قم فعال است، گفت: ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهرک پردیسان، خیابان امام خمینی(ره)، چهارراه حجتیه و جاده قدیم قم- تهران مستقر است.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی قم، تا صبح روز چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه و با ادامه ثبات نسبی هوا، انباشت آلاینده‌های جوی و غبارآلودگی هوا برای شهر قم و مناطق صنعتی استان پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است. شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم مردم، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401101308486
  • خبرنگار : 50399