احمد راستینه در گفتوگو با ایسنا با تاکید بر اینکه نگاههای بلند شهید سپهبد قاسم سلیمانی از او نه یک شخصیت بلکه یک مکتب ساخت، گفت: علت اینکه از حاج قاسم و از نگاههای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی او تحت عنوان مکتب یاد میکنیم این است که نگاههای او برگرفته از مولفههای انقلاب اسلامی بود.
وی با بیان اینکه «آنچه انقلاب اسلامی را به اوج رساند، اعتماد و تکیه به مردم و ایجاد همبستگی ملی و آوردن مردم در صحنه برای نقش آفرینی بود»، افزود: حاج قاسم دقیقاً همین مدل را در حوزه امنیت و دفاع از ایران عزیز و گسترش فرهنگ مقاومت در سراسر منطقه غرب آسیا و خاورمیانه در دستور کار قرار داد. آنچه که از شهید سلیمانی در حوزه فرهنگی شخصیتی کمنظیری ساخته، نگاه جامع او به مولفههای فرهنگی و اجتماعی بود؛ او با دیدن یک مسأله در آسیبهای اجتماعی و فرهنگی نه تنها از کلیت نقش آفرینی جوانان عزیز در عرصههای مختلف ناامید نمیشد بلکه حتی آن آسیبها را به درستی میشناخت و با ظرفیتهایی که به میدان میآورد از همان آسیبها، نقطهای برای اصلاح و حرکت رو به جلو شکل میداد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: شاید بهترین نگاه فرهنگی حاج قاسم که بتوان از آن به عنوان شاه بیت سبک زندگی حاج قاسم یاد کرد، اعتماد به جوانان این سرزمین است؛ حاج قاسم جوانان این سرزمین را بهعنوان پرچمداران جبهه مقاومت در نقش آفرینیهای خطرناک به میدان آورد و ظرفیت رشد آنها را در عرصههای مختلف دفاع از سرزمین به گونهای شکل داد که امروز به لطف خدا در دفاع از ایران عزیزمان، ما فرماندهان بزرگی به واسطه فراهم شدن میدان و نقشآفرینی آنها داریم؛ این رفتارهای حاج قاسم میتواند درسهای ماندگاری برای همه مسئولان و فرماندهان در آینده پیش روی انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب باشد.
راستینه همچنین با اشاره به تاکیدات شهید سلیمانی بر جذب حداکثری عنوان کرد: حاج قاسم شخصیتی جامع بود و اعتقاد داشت که جوانان عزیز ایران ما فطرتی پاک دارند و چنانچه در جایی آسیب اجتماعی وارد میشود، آن آسیب اصالت ذات ندارد و به این دلیل است که جریان ارزشی و انقلابی باید در تبیین درست ابعاد بزرگ این انقلاب به صورت شبانه روز تلاش کنند و پیام انقلاب را انتقال دهند.
وی تصریح کرد: حاج قاسم معتقد بود که حتی آن جوان عزیز ما که مثلاً کم حجاب است یا اینکه در ظاهر با دیگران متفاوت است، او هم دارای فطرت پاک و ظرفیت بالقوهای است که اگر پیام انقلاب و رهنمودهای امام و رهبری را به درستی به او منتقل کنیم، او نیز مسیر مشخص و درستی را انتخاب میکند. حاج قاسم معتقد بود که نباید بین مردم دو دستگی و چند دستگی ایجاد کنیم چراکه همه ملت واحده هستیم؛ البته در راستای ارتقای شاخصهای فرهنگی اگر به دنبال حذف یا ایجاد دو دستگی وفضای چند گانه بین مردم باشیم، طبیعتاً کشور آسیب می بیند و بر همین اساس نیز حاج قاسم معتقد بود که باید برای همه جوانان وقت گذاشت؛ برای آن جوانی که معترض است و همچنین برای جوانی که در مقولههای مختلف دچار آسیبهایی شده است نیز باید وقت گذاشت و تلاش کرد.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه حاج قاسم یک چهره دلسوز به تمام معنا برای کمک به جوانان و مردم بود، گفت: مهمترین مسأله فرهنگی که حاج قاسم را از دیگران ممتاز کرد، دلسوزی به تمام معنا برای اقشار مختلف مردم بود؛ چیزی که امروز باید درسی برای همه جریان ارزشی و انقلابی جامعه باشد این است که دلسوزی و محبت نسبت به جوانان اکسیری است که میتواند همه نقشههای دشمن را نقش بر آب کند.
انتهای پیام