تبدیل هر نوع دوچرخه به دوچرخه برقی توسط یک استارتاپ

یک استارتاپ می‌تواند تقریباً هر دوچرخه‌ای را به یک دوچرخه الکتریکی تبدیل کند و در واقع منجر به یک انقلاب در توسعه دوچرخه‌های برقی شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از بلومبرگ، یک استارتاپ موسوم به سوئیچ بایک(Swytch Bike) مستقر در لندن انگلیس، کیت‌هایی را ارائه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تقریباً هر دوچرخه‌ای را به یک دوچرخه برقی تبدیل کنند.

امروزه دوچرخه‌های الکتریکی به قدری رایج شده‌اند که کیت‌های تبدیل تا حد زیادی به جایگاه پایینی تنزل یافته‌اند. با این حال، استارتاپ Swytch امیدوار است با کیت ویژه خود به بازار هدف بسیار گسترده‌تری دست یابد تا در واقع هر کسی که دوچرخه دارد بتواند از آن بهره ببرد.

کیت‌های این شرکت که از ۵۰۰ دلار برای نسخه باتری ۹۸ وات‌ساعتی شروع می‌شود و تا ۸۰۰ دلار برای باتری ۱۸۰ وات‌ساعتی قیمت دارد، در پاییز امسال معرفی و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

این کیت‌ها با قابلیت نصب آسان، راهی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند که با کمترین اختلال و هزینه به رونق دوچرخه‌های الکتریکی کمک کنند.

نصب و استفاده آسان

الیور مونتاگ یکی از هم‌بنیانگذاران و مدیر اجرایی Swytch می‌گوید: این کار واقعاً آسان است و موجب صرفه‌جویی زیادی در پول شما می‌شود.

ساخت و توسعه کیت‌های متحول کننده این شرکت از زمانی شروع شد که مونتاگ در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه آکسفورد دانشجوی رشته مهندسی بود. او در یک فضای کوچک کار خود را شروع کرد و دوچرخه‌های برقی و کیت‌های تبدیل را به صورت آنلاین به فروش رساند.

این کار باعث شد که او صدها قطعه سخت افزاری مختلف را برای کار با مدل‌ها و اندازه‌های مختلف دوچرخه تهیه کند.

وی می‌گوید: مشکلی که من را به اولین نسخه نمونه اولیه کیت سوییچ سوق داد، تلاش برای ساده کردن فروشگاه آنلاین من بود.

پنج سال بعد، مونتاگ با استفاده از یک کمپین تامین مالی دسته جمعی، Swytch را با همسرش هیلی و دوستش دیمیترو کروما تاسیس کرد.

استارتاپ Swytch در حال حاضر حدود شش میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است و انتظار دارد که تنها در سال جاری حدود ۳۰ هزار کیت را روانه بازار کند. این شرکت حدود ۷۰ کارمند و درآمدی در حدود ۲۰ میلیون دلار دارد.

یک تجربه کاربر پسند

مونتاگ ادعا می‌کند که هر کسی که می‌تواند لاستیک یک دوچرخه را تعویض کند، واجد شرایط استفاده از کیت Swytch است و به نظر می‌رسد ادعایش درست است، چرا که خبرنگار بلومبرگ از تجربه شخصی خودش می‌گوید: من توانستم کیت را به تنهایی نصب کنم. چرخ جلوی سوییچ را که یک موتور ۲۵۰ واتی دارد، پیچ کردم، قفسه باتری را با استفاده از یک آچار شش گوش روی فرمانم نصب کردم و حسگر پدال را به دوچرخه وصل کردم.

مونتاگ همچنین خاطرنشان کرد که همه چیز در کیت سوییچ به راحتی خاموش و روشن می‌شود و هیچ چیز مانع از دوچرخه سواری بدون کمک موتور نمی‌شود.

وی می‌گوید: در دوچرخه‌های کاملا برقی، اگر باتری تمام شده باشد، هرگز دیگر نمی‌توان از آنها سواری گرفت، اما با کیت سوییچ، اگر باتری را بردارید، هنوز دوچرخه قابل استفاده است و وزن و سواری دوچرخه تغییر نمی‌کند.

مونتاگ می‌گوید علاوه بر کاربردی بودن کیت‌های سوییچ، ایجاد یک دوچرخه الکتریکی به دست خود کاربر یک تجربه لذت‌بخش و یک پروژه کوچک سرگرم کننده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1401101207413
  • خبرنگار : 71589

برچسب‌ها