محمد جعفر عبدالهی ۱۲دیماه در جمع مسوولان قضایی این استان اظهار کرد: این ملاقاتها در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر برقراری ارتباط مستحکم و پایدار با شهروندان و در اجرای سیاستهای سند تحول و تعالی قضایی انجام و طی آن از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ابتدای فصل زمستان ، تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۷ مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی استان انجام گرفته است.
وی با اشاره به جایگاه مردم در نظام اسلامی افزود: حفظ کرامت مراجعان و خدمت رسانی بدون منت به مردم ، رسالت دستگاه قضایی استان است.
وی از مسوولان قضایی استان خواست که این شیوه رویکرد گفت وگوی چهره به چهره و بدون واسطه با مردم با برنامهریزی مدون در سراسر استان تداوم داشته باشد.
رئیس شورای قضایی استان گفت: از این میزان گفت وگوهای مردمی نتیجه محور ، تعداد ۲ هزار و ۴۸ مورد گفتگو توسط رئیس کل دادگستری و تعداد ۲۴ هزار و ۴۵۹ مورد دیگر به همّت دیگر مسئولین قضایی مرکز استان، روساء و دادستانهای عمومی و انقلاب حوزه های قضایی سراسر استان سمنان برگزار شده است.
نماینده عالی دستگاه عدلیه در استان به امور مورد توجه در مطالبات مردمی اشاره و عنوان کرد: در ملاقاتهای مردمی نقاط ضعف و قوت عملکرد کارکنان قضایی و اداری استان از نحوه برخورد مناسب با مراجعان، تا تسریع و گرهگشایی در روند رسیدگی به پرونده های قضایی آنان پیگیری میشود.
عبدالهی خاطرنشان کرد: ملاقاتهای مردمی در دستگاه قضایی استان سمنان به صورت نوبت دهی قبلی با مراجعه به سامانه نوبت دهی قضایی در تارنمای دادگستری کل استان سمنان به نشانی https://dadgostari-sm.eadl.ir و با تعیین آخرین وقت مجاز توسط مراجعان انجام میشود.
وی افزود: معمولا قبل از برگزاری ملاقات با برقراری ارتباط تلفنی با مردم نحوه انجام ملاقات مشخص و همچنین امکان ارائه مطالب شهروندان در بستر فضای مجازی در صفحه روبیکا و کانال ایتا نیز فراهم شده است.
انتهای پیام