به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، برای رسیدن به این هدف باید آشنایی کاملتری با این کارت داشت. در صورتی که بدانید کارت ویزیت دقیقا چیست و چه انواعی دارد، خواهید دانست که بهتر است کدام یک با نیاز شما تناسب بیشتری دارد و باید سفارش دهید. در ادامه تمام نکات لازم در این زمینه را بیان خواهیم کرد.
کارت ویزیت چیست؟
کارت ویزیت (به انگلیسی Business Card) یکی از ابزارهای معرف کسب و کار شما و یک پل ارتباطی میان شما و مشتریانتان به حساب میآید. میتوان این نوع کارت را یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی دانست که علاوه بر هزینه نه چندان بالا، تأثیر بسیاری بر جذب مخاطب و بالا بردن قدرت بازاریابی یک شرکت دارد.
فردی که این کارت را در دست دارد، میتواند به اطلاعات فرد یا شرکتی که آن را چاپ کرده، پی ببرد و آشنا شود. بدین منظور روی کارت ویزیت اطلاعاتی از جمله نام فرد، شرکت یا برند، نشانی کمپانی، خدماتی که توسط آنها ارائه میشود و در آخر روش تماس با آنها ذکر میشود. در برخی موارد برای جلب نظر بیشتر و تثبیت نام برند در ذهن مخاطبان، از ذکر یک شعار تبلیغاتی روی کارت استفاده میشود؛ بنابراین میتوان به طور کلی بیان کرد که این کارت ابزاری به منظور معرفی و بیان راههای برقراری ارتباط با کسب و کار شماست.
اگر کسب و کار نوپایی دارید و برای نخستین بار برای تبلیغ آن تلاش میکنید، باید در طراحی کارت ویزیت نهایت دقت را داشته باشید. باید بدانید که نخستین برخورد هر فرد با یک برند یا کسب و کار، تأثیر بیشتری نسبت به دفعات بعدی دارد؛ بنابراین ممکن است کارت ویزیت نخستین برخورد او با کسب و کار شما باشد. حال میخواهد این کارت، کارت ویزیت کارواش باشد یا پزشک. پس بازاریابی شما تحت تأثیر مستقیم و غیرمستقیم Business Card شماست.
انواع کارت ویزیت
اگر میخواهید کارت ویزیت خود را سفارش دهید باید انواع آن را بشناسید و موردی که مناسبتر است را انتخاب کنید. کارتهای ویزیت را از چند لحاظ دستهبندی میکنند که عبارتند از جنس، نحوه برش، یک رو یا دو رو بودن و... هر کدام از این کارتها برای کسب و کار خاصی مناسب هستند و در صورت رعایت این تناسب بازده بهتری مشاهده خواهید کرد. در ادامه به انواع کارتهای ویزیت از نظر جنس اشاره میکنیم.
- کارت پی وی سی
- کارت کاغذی
- کارت گلاسه
- کارت کرافت
- کارت سلفون
- کارت لمینت
- کارت کتان
- کارت فابریانو
اهمیت کارت ویزیت در برندسازی و پیشرفت کسب و کار
Business Card نیاز به طراحی دقیق و خلاقانه دارد تا مخاطب تمایل به خواندن و نگه داشتن آن داشته باشد. از طرفی این طراحی باید متناسب با کسب و کاری باشد که برای آن تهیه میشود. به عنوان مثال اگر کارت ویزیت آموزشگاه زبان باید تهیه شود، میبایست از المانها و نشانهها مرتبط با این حوزه در طراحی کارت استفاده کرد. اما چرا شرکتها این نوع کارتها را تهیه میکنند و اهمیت وجود آنها چیست؟ پاسخ این پرسش را در ادامه بیان میکنیم.
- این کارت نشان دهنده آمادگی و حرفهای بودن شماست.
- مخاطبان را قادر به پیگیری کسب و کار شما میکند.
- این ابزار باعث یادآوری کسب و کار شما به دیگران خواهد شد.
- Business Card میتواند یک تصور پایدار از شما در ذهن مخاطبان ایجاد کند.
- این کارت موجب تمرکز شما روی هدفتان خواهد شد.
- شما میتوانید این کارت را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک بگذارید و کسب و کار خود را راحتتر معرفی کنید.
- استفاده از این ابزار روشی مقرون به صرفه برای بازاریابی است.
- در دسترس بودن این کارتها باعث راحتتر بودن شرایط تبلیغ و بازدهی بالای آن خواهد شد.
- Business Card باعث بالا رفتن سرعت انتقال اطلاعات به مخاطبان میشود.
- به کارگیری این ابزار، به عنوان مؤثرترین روش بازاریابی مستقیم شناخته میشود.
- در برخی فرهنگها، کارت ویزیت بیانگر حرفهای بودن یا نبودن خدمات کسب و کار است.
- تهیه این ابزار به جلب اعتماد مشتریان کمک میکند. به عنوان مثال کارت ویزیت مهد کودک میتواند نشاندهنده معتبر بودن آن مجموعه باشد و اعتماد اولیا را جلب کند.
- سفارش و چاپ کارت کسب و کار نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی، هزینه کمتری دارد.
نکات مهم در انتخاب بهترین کارت ویزیت
با نگاهی که در میان کارتهای ویزیت شرکتها و اشخاص مختلف بیندازید، با تنوع طرح و رنگ مواجه خواهید شد. هر یک از این کارتها بر اساس نکاتی مشخص و به منظور جلب نظر مخاطبان بیشتر تهیه شدهاند. شما نیز هنگام انتخاب کارت ویزیت مناسب، باید این نکات را که در ادامه بیان میشوند، در نظر داشته باشید.
- به کارتهای ویزیت قدیمی نگاهی بیندازید و نکات مثبت آنها را در ذهن داشته باشید.
- به رعایت اصول اساسی در طراحی کارت دقت کنید.
- کارتی را انتخاب کنید که با وجود محدودیتها، از خلاقیت بهره برده باشد.
- کارت انتخابی باید با لایهای مخصوص که کارت را از آسیبها دور میکند، پوشانده شده باشد.
- کارت دارای برشهای مناسب باشد.
- بد نیست که برای بالا بردن تأثیر کارت، نمونهای انتخاب شود که مواد غیرمعمول در آن به کار رفته است.
- کارتی را انتخاب کنید که اشکالاتی رایج در سایر کارتها را نداشته باشد.
- Business Card مفید را انتخاب کنید. منظور از کارت مفید نمونهای است که علاوه بر کارت، میتواند به ابزاری دیگر تبدیل شود. به عنوان مثال میتوانید کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل را طوری طراحی کنید که با تا کردن قسمتها مشخص، به شکل اتومبیل درآید.
- در نهایت کارت انتخاب خود مجددا مورد بررسی قرار دهید.
جمعبندی
کارت ویزیت از مهمترین ابزارهایی است که هر کمپانی و شخصی که کالا یا خدماتی ارائه میدهند، برای بالا بردن میزان درآمد خود به کار میگیرد. مجموعههایی هستند که در زمینه طراحی و چاپ این نوع کارتها فعالیت میکنند و شما به راحتی میتوانید از میان کارتهای طراحی شده آنها، مورد مناسب را انتخاب کنید. نکاتی نیز در این خصوص وجود دارد که در مقاله حاضر ذکر شد. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.
انتهای رپرتاژ آگهی