کتاب کسب و کار ضدگلوله شاید محتوایی دارد که دیر یا زود به کار خیلی ها می آید. کسب و کارهایی که در آستانه ضرر هستند و یا آنهایی که در ابتدای شروع فعالیت گام نهاده اند.
نویسنده کتاب کسب و کار ضد گلوله با اشاره به اتفاقاتی که ممکن است در هر کسب و کاری رخ دهد، صاحبان مشاغل را به متفاوت بودن و متفاوت دیدن فرا می خواند، چیزی که شاید به ندرت به آن توجه شود.
اندرو گریفیتس هدف از متفاوت بودن را دیده شدن می داند که اگر کسب و کاری این مهم را عملی نماید، به زودی میتواند با دیده شدن در بین سیل عظیمی از رقبای خود به سرعت پیش رود.
وی از صاحبان کسب و کار می خواهد که روش های مرسوم در کسب و کار خودشان را زیر سؤال ببرند و ایده های عملی تر اجرا نمایند.
نویسنده کتاب به روش ها و توصیه های سادهای می پردازد که شاید برای خیلیها مهم نباشد اما می تواند در آینده شغلی تأثیر بگذارد، چنان که او از شرکت هایی بزرگی در کتاب نام می برد که با بی توجهی به این مسائل ساده در حد یک مغازه کوچک سقوط کرده و یا ورشکسته شده اند.
در بخشی از کتاب می خوانیم: خود من نیز در موقعیتهای مختلف، به آستانهی ورشکستگی رسیدهام. جایگاه بسیار وحشتناکی است. احساس میکنید اختیار زندگیتان را ازدست دادهاید و آن دنیایی که میشناسید رو به پایان است. خیلی شبها نشستهام و به آسمان خیره شدهام و مات و مبهوت به این اندیشیدهام که آیا قرار است فردای آن شب ورشکست شوم؟ نگران خجلت و شرمساری بعد از آن شدهام، نگران اینکه چگونه به زندگیام ادامه دهم، دوستان و خانوادهام چه فکری خواهند کرد.
کتاب کسب و کار ضدگلوله را باید خواند و آن طوری که نویسنده توصیه می کند باید اقدام و عمل کرد. شاید این کتاب نه تنها نیاز کسب و کارهای کوچک بلکه نیاز بسیاری از شرکت های بزرگ اقتصادی هم می باشد.
انتهای پیام