مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان:

ناوگان امدادی خراسان شمالی ۱۵ سال نوسازی نشده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از فرسوده بودن ناوگان امدادی این مجموعه در استان خبرداد و گفت: برای جلوگیری از تحت الشعاع قرار گرفتن فعالیت های امدادی این مجموعه، توجه به نوسازی ناوگان هلال احمر ضروری است.

ابوالفضل محبان در گفت و گو با ایسنا در شیروان اظهار کرد: متاسفانه ناوگان امدادی هلال احمر خراسان شمالی از وضعیت خوبی برخوردارنیست و هزینه زیادی برای تعمیر آن ها و آماده سازی برای انجام ماموریت صرف می شود.

وی تاکید کرد: قریب به ۱۵ سال است که نوسازی ناوگان امدادی استان انجام نشده و از آنجا که ماهیت فعالیت هلال احمر، ضروری و در مواقع حوادث و بحران است، ناوگان آن نیاز به نوسازی کامل دارد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مدیران کشوری و نمایندگان مجلس توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند تا از آنجایی که تمام وسایل نقلیه این مجموعه نیاز به تعمیرات اساسی دارند، خللی در انجام ماموریت ها پیش نیاید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین با اشاره به فعالیت های آموزشی و اجتماعی این مجموعه، آموزش های همگانی و کمک های اولیه را برای اقشار مختلف مردم به ویژه عشایر ضروری دانست و گفت: اولویت اول ما در این نهاد، آموزش است.

محبان از اجرای طرح کمک رایگان به بیماران نیازمند و فاقد توان تامین هزینه های مالی نیز خبر داد و افزود: بیماران می‌توانند برای برخورداری از این گونه خدمات به شعب هلال احمر در شهرستان های استان مراجعه کنند.

وی همچنین از اختصاص یک یونیت دندانپزشکی به درمانگاه هلال احمر شیروان خبر داد و بیان کرد: پایگاه موقت فصلی امداد و نجات و همچنین پایگاه کوهستان در یکی از ارتفاعات این شهرستان راه اندازی می شود.

خبرنگار: غلامرضا مینا

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401101106192
  • خبرنگار : 50444