رئیس سازمان مدیریت استان کرمان خبر داد

آغاز طرح سرشماری ثبتی مبنا در عنبرآباد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از اجرای آزمایش سرشماری ثبتی مبنا ۱۴۰۵ در شهر عنبرآباد در جنوب استان همزمان با دیگر شهرهای منتخب کشور از اول تا پایان دی‌ماه جاری خبر داد.

جعفر رودری ۱۱ دی ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آمار، پایه و اساس برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف در سطوح خرد و کلان جامعه است، گفت: تولید آمارهای رسمی و اجرای سرشماری‌ها از شیوه سنتی و کلاسیک به شیوه ثبتی مبنا سوق پیدا کرده و سرشماری سال ۱۴۰۵ نیز همسو با عمده کشورهای دنیا، به این شیوه خواهد بود.

او کاهش هزینه‌ها، تسریع زمان و تولید انتشار آمارها و افزایش کیفی آمار و اطلاعات را از مهمترین مزیت‌های سرشماری به روش ثبتی مبنا دانست و افزود: در این شیوه، مامورین سرشماری به جامعه هدف مراجعه نخواهند داشت و اطلاعات مورد نیاز از سامانه‌ها و یایانه‌های معتبر کشور اخذ خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان می‌گوید: در اجرای این طرح آزمایشی کافیست شهروندان عنبرآباد با مراجعه به سامانه اعلام نشانی ثبت احوال کشور به آدرس https://ncr.ir و همچنین اتباع  غیر ایرانی ساکن عنبرآباد با مراجعه به سامانه اعلام نشانی اتباع غیر ایرانی به نشانی http://kanoonnobat.ir نسبت به اصلاح آخرین محل سکونت خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401101106165
  • خبرنگار : 50189