کشف بیش از ۸۰۰ فقره جرم سایبری در خراسان شمالی

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری، ۹۳۶ مورد جرم سایبری در سطح استان به وقوع پیوسته است، گفت: با رصد اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا در این مدت ۸۵۱ فقره از جرائم سایبری کشف‌ شده است. 

سرهنگ یوسف شاکری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کارشناسان سایبری فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با سرعت عمل خود موفق شدند ۴۰۵ مجرم سایبری را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند. 

وی با اشاره به اینکه با بررسی‌های به‌عمل‌آمده، کلاهبرداری رایانه‌ای با ۳۶۴ فقره، بیش‌ترین جرم به وقوع پیوسته در استان بوده و ۳۹ درصد از جرائم سایبری را به خود اختصاص داده است، افزود: برداشت غیرمجاز نیز با ۲۵۷ فقره در ردیف دوم قرار دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه جرم برداشت غیرمجاز در این بازه زمانی ۲۷ درصد از کل جرائم را به خود اختصاص داده است، گفت: موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب نیز با ۱۸۰ فقره در جایگاه بعدی قرار داشته و ۲۰ درصد از جرائم سایبری را شامل می‌شود.

سرهنگ شاکری به برخورد قاطعانه با مجرمان سایبری نیز اشاره کرد و افزود: مجرمان سایبری به هیچ‌وجه در امان نخواهند بود و هرگز اجازه نمی‌دهیم تا به راحتی در جامعه جولان دهند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی ادامه داد: در این بازه زمانی دستگیری مجرمان سایبری به نسبت سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه وقوع جرائم سایبری نیز با افزایش ۳۲ درصدی همراه بوده‌ایم، تصریح کرد: موضوع کشف جرائم سایبری هم در طول ۹ ماهه امسال به نسبت سال قبل، ۷۳ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ شاکری در پایان با بیان اینکه پلیس فتا سایه‌سار امنیت در فضای سایبری است، از شهروندان و خصوصاً کاربران فضای مجازی خواست تا ضمن هوشیاری در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، در صورت اطلاع و یا مواجه با هرگونه جرم سایبری، بلافاصله مراتب را از طریق سایت پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ که به صورت شبانه‌روزی فعال است، اطلاع داده تا اقدام لازم در این رابطه صورت گیرد.
 
انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401101005297
  • خبرنگار : 50046