«محمدمهدی نیکونژاد»در نشست علنی شورا ضمن العام این مطلب، ادامه داد: یکی از بهترین راهها و شیوه های ارزیابی بر سیستمهای اطلاعات شهری، ممیزی املاک شهر است ولی درخصوص ممیزی املاک نیاز به یک سری اطلاعات کمی و توصیفی از وضعیت املاک موجود در شهر با کاربریهای مختلف است.
به گفته وی، هرچه گسترش فرهنگ شهرنشینی در بین مردم بیشتر شود، مدیریت شهری اهمیت بالاتری پیدا میکند، بنابراین باید منابع و دادههای دقیقتری در خصوص معابر، ابنیه و املاک شهری در اختیار مدیران شهری قرار گیرد تا بتوانند خدمات با کیفیتی با در نظر گرفتن این اطلاعات، به شهروندان ارائه دهند.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: به طور کلی باید با استفاده از فناوریهای روز و سیستم های GIS و حتی حضور فیزیکی مامورین فنی و برداشت اطلاعات مورد نیاز از قبیل متراژ، تعداد طبقات و کاربری هر ساختمان، یک بانک اطلاعات توصیفی و کمی از املاک شهر به دست آورد تا با استفاده از این دادهها بتوان با یک برنامه ریزی دقیق، بهرهوری مناسب تری جهت خدمات مطلوب به شهر و شهروندان داشته باشیم.
وی افزود: این بانک اطلاعاتی نه تنها وضعیت شهر را نشان میدهد بلکه با آنالیز آن میتوان به مسایل مختلفی در حوزه مدیریت شهری از قبیل ترافیک، جمع آوری پسماند، فضاهای سبز موجود و مورد نیاز به برآورد نیازهای واقعی شهر پرداخت.
نیکونژاد با اشاره به این که پیشنهاد شد ممیزی املاک به عهده دفاتر کارگذاری واگذار شود، گفت: در جلسهای پیشنهاد شد دفاتر کارگزاری با توجه به این که مأموران فنی دفاتر آموزشهای لازم را در خصوص برداشت اطلاعات املاک را دیدهاند، علاوه بر وظایف خود، ممیزی املاک را نیز انجام دهند که مقرر شد این موضوع در چند کمیسیون شورا مطرح و در صورت تصویب در شورا به شهرداری ابلاغ شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، نیکونژاد در پایان از شهردار یزد خواست در فرصت باقیمانده تا تصویب این موضوع در شورا، شهرداری، ساز و کار و دستورالعمل لازم برای ممیزی املاک و آماده سازی نرم افزارها و سخت افزار های مورد نیاز را انجام دهد و در دستور کار قرار گیرد تا در فرصت باقیمانده تا پایان سال ممیزی املاک شروع شود و اطلاعات لازم جمع آوری و یا بروز رسانی شود.
انتهای پیام