در پایان نشست نظامی در ریاض انجام شد

توافق مصر و عربستان بر سر تقویت همکاری‌های نظامی

نشست مشترک مقامات ارشد نظامی مصر و عربستان با توافق بر سر تقویت همکاری‌های نظامی در ریاض پایان یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، این نشست دو هفته پس از واگذاری مسؤولیت نیروهای چندملیتی حافظ امنیت دریای سرخ و خلیج عدن و باب المندب به مصر روز پنج‌شنبه ۲۹ دسامبر برگزار شد.

ریاست هیئت مصری در این نشست را ژنرال «اسامه عسکر»، رئیس ستاد ارتش مصر و ریاست هیئت عربستانی را ژنرال «فیاض الرویلی» رئیس ستاد ارتش عربستان بر عهده داشتند.

طرفین در این جلسه بر تقویت چارچوب‌های همکاری راهبردی مصر و عربستان در همه عرصه‌ها تأکید کردند.

در پایان جلسه که با حضور مقامات ارشد نظامی دو کشور برگزار شد صورت مذاکرات به امضای رؤسای هیئت‌های دو کشور رسید.

در میانه ماه جاری میلادی، نیروهای مسلح مصر، فرماندهی نیروی ماموریت مشترک (۱۵۳) که وظیفه آن مبارزه با قاچاق و فعالیت‌های غیرقانونی عنوان شده است را بر عهده گرفتند.

ارتش مصر در بیانیه‌ای توضیح داد که این ماموریت‌ها به طور ویژه به دلیل "فعالیت‌های تروریستی در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن" انجام می‌شود.

ارتش مصر اعلام کرد که هدف از این مسؤولیت مشترک به فرماندهی مصر، بهبود امنیت در گذرگاه‌های دریایی، عبور و مرور امن کشتی‌ها از طریق گذرگاه‌های بین‌المللی و مقابله با انواع جرایم سازمان یافته است که بر حرکت تجارت جهانی و منافع کشورهای شریک تاثیر منفی می‌گذارد.

بیانیه مذکور اعلام کرد که نیروی ماموریت مشترک (۱۵۳) یکی از مهم‌ترین سازوکارهای مشترک برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه و مقابله با تهدیدات است.

تمرکز گستره فعالیت این نیروهای مشترک دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن است که هر شکاف امنیتی که شناورهای قاچاق از آن عبور می‌کنند را پوشش می‌دهد.

نیروی ماموریت مشترک ۱۵۳ متشکل از عربستان، مصر، امارات، اردن و آمریکاست.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401100904758
  • خبرنگار : 71592

برچسب‌ها