نماینده ولی فقیه در مازندران:

زکات از نظر معنوی هم‌تراز معاد است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه زکات دو بعدی است، خداوند هم به بعد تزکیه‌ای، تربیتی و هم مادی آن توجه کرده است، گفت: زکات از نظر معنویت هم‌تراز با معاد است علاوه بر اینکه بعد مادی را هم در بردارد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی علمی زکات که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد، فلسفه خلقت را تربیت انسان دانست و اظهار کرد: زکات دو بعدی است، خداوند هم به بعد تزکیه‌ای، تربیتی و هم مادی آن توجه کرده است.

وی به اهمیت زکات پرداخت و گفت: زکات از نظر معنویت هم‌تراز با معاد است علاوه بر اینکه بعد مادی را هم در بردارد. محمدی لائینی با تاکید براینکه برای نهادینه شدن زکات باید فرهنگ‌سازی شود، افزود: اگر ما تربیت را دوست داریم باید مقدماتش را فراهم کنیم که بخشی از آن‌ها در چهره زکات خودش را نشان داده است.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه در کمیته امداد این نیست که شکم‌ها را سیر کنیم بدن‌ها را بپوشانیم، افزود: از جامعه امدادجو می‌خواهیم پوشش و حجاب اسلامی را بیشتر از هر نهاد دیگری رعایت کنند تا شاهد حجاب برتر باشیم.

 این مسئول تصریح کرد: رسیدگی به ده‌هاهزار خانواده خوب است اما اینکه انسان‌های تربیت شده دیندار وفادار به ارزش‌های انقلابی باشند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه در آستانه ۹ دی روز بصیرت افزایی قرار داریم، باید راه شهدا و بابصیرت را ادامه دهیم، گفت: ما نیاز به بصیرت داریم مردم بی‌بصیرت راه را گم کرده‌اند، هرچند نابینایی ظاهری از نابینایی باطنی و نداشتن بصیرت بسیار ساده‌تر است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401100804444
  • خبرنگار : 50593