مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر ۶۵ شهید گمنام در ایلام

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام: شهیدان آمده‌اند تا در جنگ ترکیبی راه را نشان دهند

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر و پاک ۶۵ شهید گمنام در ایلام برگزار شد.

در این مراسم که از میدان شهدا تا میدان ۲۲ بهمن در حال انجام است یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را برای مردم این دیار تداعی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این مراسم اظهار کرد: در زمانی که دشمنان سعی داشتند نام شهدا را به فراموشی بسپارند، شهیدان آمدند تا بار دیگر ثابت کنند که شهیدان زنده هستند، در زمانی مرد از نامرد قابل تشخیص نبود شهیدان به میدان آمده و در مقابل دشمنان ایستادند و با خون خود از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی گفت:  این اخلاص رزمندگان ما بود که خواستند گمنام بمانند و مانند حضرت فاطمه زهرا (س) گمنام بمانند و امروز خواست خدا بود که شهیدان امروز بیایند و بار دیگر دشمنان را ناامید کنند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: اکنون که دشمنان با جنگ ترکیبی و حصر سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی که ایجاد کرده اند تا از نور انقلاب بکاهد، شهیدان به مشیت الهی آمدند تا راه را به ما نشان داده و به دشمنان نشان دهند که انقلاب اسلامی برخواسته از دل مردم است. 

کریمی‌تبار تصریح کرد:  شهدای عزیز باید بدانند که  همرزمان شما و مردم عزیز پای کار انقلاب و به فرامین رهبر انقلاب گوش می دهند و در لحظه های حساس به میدان خواهد آمد همچنین مردم شهید پرور ایلام ادامه دهنده راه شما هستند. 

وی در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که در صدر اسلام و به وسیله دشمنان اهل بیت اتفاق افتاده است گفت: آثار شومی را که می بینیم که جهان اسلام را فراگرفته با مدیریت دشمنان اسلام اتفاق افتاده است.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: فاطمه زهرا(س) الگو و اسوه ولایت مداری است و امروز از محل قبر ایشان کسی خبر ندارد تا مردم راز مظلومیت اهل بیت را بدانند و ادامه دهنده راه ولایت و اهل بیت باشند.

کریمی‌تبار تصریح کرد: امروز دشمنان ولایت فقیه را هدف قرار داده و به دست افراد خود باخته و خود فروخته مسجد و قرآن را آتش زده تا مردم را از ولایت دور کنند ولی باید بدانند اسلام، ولایت و ارزش های اسلامی در دل مردم جا داشته و حاضرند برای آن خون بدهند و اینها عددی نیستند در برابر اراده مردم.

وی گفت: مروز مردم ایلام در مراسم شهدا نشان دادند که راه ما، راه انقلاب و در پرتو ولایت فقیه است.

قرار است پیکر ۵تن از شهدای گمنام هفته آینده در ایلام تدفین شود.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401100603262
  • خبرنگار : 50126