دکتر علی نظری در گفتوگو با ایسنا، درباره مهارتمحور شدن دروس دانشگاهی گفت: پیامدهایی در جامعه رخ میدهد که ناشی از نظام آموزشی کشور است. بسیاری از دانشآموختگان رشتههای دانشگاهی توان مهارتی ندارند؛ به طور مثال دانشجویی ممکن است در رشته ادبیات و زبانفارسی فارغالتحصیل شده باشد اما توانایی ویرایش یک متن را نداشته باشد.
رئیس دانشگاه لرستان تاکید کرد: یادگیری مهارت بدون اندیشه، تفکر و بدون پایه و اساس شدنی نیست، باید اشکالات برطرف شود و در کنار دروس نظری که ارائه میشوند با کارورزیهای جدی در زمینه مهارت آموزی گام برداشت.
وی با بیان اینکه مهارت صِرف نباید به تنهایی در کانون توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر مهارت به تنهایی در کانون توجه قرارگیرد، دانشجو به هنگام رشد و توسعه تکنولوژی نمیتواند خود را با تکنولوژی جدید وفق دهد؛ چرا که از دانش کافی برخوردار نیست. اگر به اصطلاح تنها یک آچار به دست تربیت کنیم تنها در یک زمینه موجب کسب مهارت شدهایم.
رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به راهکار تربیت دانشجوی مهارت محور تاکید کرد: کاهش حجم دروس نظری و تقویت دروس کاربردی در جهت مهارتآموزی دانشجویان باید در دستور کار قرار گیرد. تمام مظاهر تکنولوژی از دل دانشگاهها بیرون آمدهاند؛ مقالاتی چاپ و منتشر شدهاند که از درون آن تکنولوژی یا ابزاری بیرون آمده است. در این راستا باید جامعه دانشگاهی را تفکیک کنیم، بستههای مهارتی باید در سطوح مختلف طبقهبندی شده و بر اساس کاربرد و انتظاری که داریم، به دانشجویان ارائه شوند.
انتهای پیام