پیشنهاد مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

طرح نهضت ملی مسکن را در ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده نهاوند اجرا کنیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تاکنون حدود ۱۵ تا ۱۶ درصد از بافت فرسوده شهری در کشور نوسازی شده که این یک فاجعه بزرگ است.

ایوب اسداللهی یکشنبه ۴ دی‌ماه در سلسله نشست‌های روز ایمنی در برابر زلزله که در محل فرمانداری شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در سطح کشور تاکنون خیلی کند انجام شده و تاکنون کار اساسی در این خصوص انجام نشده است.

وی تصریح کرد: نوسازی بافت فرسوده شهری با مشکلاتی روبروست و همین مشکلات نیز باعث شده تاکنون کسی در این زمینه وارد نشده است.

اسداللهی ادامه داد: دولت به تنهایی نمی‌تواند نوسازی بافت فرسوده شهری را انجام دهد و باید سازندگان نیز مشارکت داشته باشند و برای این مهم توسط دولت بسته تشویقی در شورای عالی مصوب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: امروز ما در این نشست جمع شده‌ایم و آمده‌ایم کار جدیدی را در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده انجام دهیم و می‌خواهیم هر متراژی حتی زیر ۵۰ متر که در بافت فرسوده شهری وجود دارد، بیایند و نوسازی را انجام دهند.

وی یادآور شد: در شهرستان نهاوند حدود ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد و از طرف دیگر برای پروژه نهضت ملی مسکن نیز در نهاوند دنبال تامین زمین هستیم و این بافت فرسوده یک پتانسیل خوب است و ما می‌توانیم نهضت ملی مسکن نهاوند را در آن اجرا کنیم.

اسداللهی خاطرنشان کرد: دولت تسهیلاتی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در نظر گرفته که نرخ سود این تسهیلات از تسهیلات نهضت مسکن ملی کمتر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت نوسازی بافت فرسوده باید این مهم در اولویت کار ما قرار گیرد و به سرانجام برسد البته در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و اگر سازنده وارد کار شود باید از او حمایت کنیم.

اسداللهی در پایان تاکید کرد: شهردار نهاوند برای نوسازی بافت فرسوده در شهر نهاوند در نخستین اقدام باید احداث دفاتر تسهیل‌گیری را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401100402277
  • خبرنگار : 50471