طی مراسمی برگزار شد؛

رونمایی از سند هویتی" آیت‌الله علوی گرگانی"

طی مراسمی که در سالن شهید رجایی استانداری گلستان برگزار شد، سند هویتی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی "حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی" در استان گلستان رونمایی شد.

حمیدرضا مطیع مدیرکل ثبت احوال استان گلستان ظهر امروز شنبه ۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ در سومین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان که با آیین رونمایی از سند هویتی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله‌علیه همراه بود، اظهار کرد: ایده‌ای در استان گلستان تدوین شده تا گنجینه اسناد و مفاخر دوره معاصر گلستان برای نخستین بار به عنوان پایلوت کشور در استان اجرا شود.

وی با بیان اینکه این کار بسیار بزرگ و ارزشمند است و برای تحقق آن همکاری همه‌جانبه و تعامل بین‌دستگاهی می‌خواهد تا طبق برنامه از پیش تدوین شده در سال ۱۴۰۲ عملیاتی شود، ادامه داد: ثبت احوال استان گلستان از سال ۱۳۰۵ تاکنون سند تنظیم کرده که هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار سند هویتی در مجموعه خود دارد.

مطیع با اشاره به برخی چهره‌های سرشناس استان گلستان از جمله آیت‌الله علوی، آیت‌الله طاهری، دکتر فلسفی و دیگر شخصیت‌های برجسته دوره معاصر، خاطرنشان کرد: این افراد در حوزه‌های مختلف دینی، علمی، هنری، دانشگاهی، ادبیات، موسیقی، ورزشی و سایر بخش‌ها عمر گرانمایه و پربرکت خویش را صرف علم‌آموزی و یا تربیت شاگردان این مرز و بوم کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه استان گلستان شخصیت‌های فاخر، دانشمند و بزرگی بسیاری را در دوره معاصر دارد و ایجاد این گنجینه با هدف ثبت و معرفی به نسل‌های آینده از الزامات است، تصریح کرد: اگر حمایت‌های لازم اعتباری و مالی از این پروزه انجام شود می‌توانیم استان گلستان را در سطح کشور زبانزد کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم سند هویتی حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله‌علیه با حضور فرزند این مرجع عالیقدر و سیدعلی مهاجر «معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان» و جمع کثیری از مدیران کل، کارکنان اداره‌کل ثبت احوال گلستان و کارکنان ادارات ثبت احوال شهرستان‌های استان رونمایی شد و از ثبت‌یاران نمونه استان گلستان با اهدای هدایایی تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401100301504
  • خبرنگار : 50039