به گزارش ایسنا، سید محمدصادق موحد با بیان این مطلب گفت: خلاقیت و مسئلهمندی با توجه به ساحتهای متنوع استعدادی و تخصصی در قالب فعالیتهای تیمی با هدایت اساتید خبره و راهبران صنعتی به منظور حل مسائل کشور، منظومهای است که بنیاد ملی نخبگان آن را طراحی و با همکاری نهادها و شرکتها به عنوان صاحبان مسائل، اجرا میکند. از این رو طرح احمدی روشن فرصت بی بدیلی را برای توانمندسازی آیندهسازان حول مسائل اولویتدار کشور فراهم میکند.
معاون مستعدان و آیندهسازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به دوره هفتم این طرح، ادامه داد: طرح توسعه هستههای مسئله محور پژوهشی و فناورانه در حالی به مرحله فرایند تیمسازی خود رسیده است که با در نظر گرفتن تغییراتی در امکان عضویت افراد مستعد در هستههای تأیید شده، دوازده مسیر ورود به این تیمها در نظر گرفته شده و به طور مشخص نودانشآموختگان برتر و استادیاران جوان نیز امکان حضور در این هستهها را دارا هستند.
وی ادامه داد: راهبرد بنیاد در دوره هفتم تمرکز بر شناسایی صورت مسائلی بود که علاوه بر بنیاد، حامیان دیگری نیز داشته باشند. در نتیجه ضمن افزایش ۱۰۰ درصدی در تعداد کل موضوعات تأیید شده در شورای راهبری، تعداد پیشنهادههای دارای حامی با افزایش ۵/۴ برابری نسبت به دوره ششم مواجه شد. در دوره هفتم تعداد ۱۹۵۸ پیشنهاده به دبیرخانه طرح واصل شد که از این تعداد ۵۸۵ پیشنهاده در تهران و بقیه در سایر استانها بود. استان یزد با ثبت ۲۳۲ پیشنهاده دارای بیشترین آمار بود.
به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان، معاون مستعدان و آیندهسازان بنیاد ملی نخبگان در ادامه تصریح کرد: با توجه به داوریهای انجام شده نهایتاً ۵۰۹ پیشنهاده بر اساس معیارهایی نظیر میزان نوآوری، دانشمحوری، نیاز و اولویت استانی، منطقهای و ملی و همچنین تأکید بر تقاضامحوربودن به تأیید شورای راهبری رسید. از این تعداد ۳۸۹ پیشنهاده تقاضامحور و بقیه در قالب موضوعات اولویتمحور است و در معرض انتخاب توسط دانشجویان و نودانشآموختگان و طلاب برتر قرار گرفتهاست. از این نقطه نظر میتوان گفت که شاهد رشد ۳۵۰ درصدی در تعداد طرحهای تقاضامحور آماده تیمسازی در مقایسه با دوره ششم هستیم و انتظار میرود بالغ بر ۲۹۰۰ دانشجو/طلبه و نودانشآموخته برتر در سراسر کشور در این هستهها جذب و بکارگیری شوند.
موحد در پایان گفت: طرح شهید احمدی روشن و همچنین طرح رویدادهای رقابتی مسئلهمحور شهید بابایی، از مصادیق عینی ایجاد جریانسازی در فضای دانشجویان و دانشآموختگان و طلاب برتر با راهبری اساتید خبره برای انجام فعالیتهای اجتماع نخبگانی ناظر به حل مسائل کشور است.
انتهای پیام