مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان:

زنجان رتبه نخست کشور در مشارکت اقتصادی را دارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: از محل فروش اموال شناسایی شده دارای مجوز فروش در استان، امسال ۲۶ میلیارد تومان به خزانه واریز شده است.

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت به‌منظور تنظیم سیاست‌ مالی و حفظ منافع بلندمدت جامعه وظیفه‌ای است که به خزانه‌داری واگذار شده است، اظهار کرد: تعداد اموال شناسایی شده دارای مجوز فروش ۵۴ ملک است که تاکنون ۱۶ ملک به فروش رسیده است.

وی به بازدید از همه املاک، اراضی و ساختمان‌های دولتی استان برای شناسایی اموال مازاد اشاره کرد و افزود: از ۳۳۱۸ ملک دولتی که بازدید شد ۲۳۴ ملک به عنوان مازاد شناسایی شده است که در حال تشکیل پرونده برای آنها هستیم.

نادری ادامه داد: در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مبلغ مجموع اموال مازاد دولتی فروخته شده دولتی استان معادل ۱۵۷ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه زنجان رتبه نخست کشور را در مشارکت اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: طبق گزارش مرکز آمار ایران و نتایج طرح آمارگیری در فصل تابستان امسال، نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر این استان ۴۹.۴ درصد بوده است که از این حیث رتبه نخست را در میان استان‌های کشور دارد.

وی ادامه داد: براساس این گزارش، استان زنجان در نرخ بیکاری جمعت ۱۵ ساله و بیشتر نیز با ۵.۵ درصد رتبه اول را از نظر داشتن پایین‌ترین نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401100300891
  • خبرنگار : 50534