مدیرکل راهداری استان:

۲۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاکی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۱۰۰کیلومتر از راههای روستایی این استان خاکی است.

عابد محمدی روز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ در نشست گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری و رانندگان استان در یاسوج افزود: ۳۵۰ نفر مجموعه پرسنل راهداری استان هستند که ۲۰۰ نفر راهدار هستند و مابقی در بخش‌های دیگر فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه روکش، خط کشی، آسفالت، نصب تابلوها و علائم و روشنایی تونل ها، نصب گادر ریل و نیوجرسی از جمله خدماتی بود که انجام داده ایم، اظهار کرد: در سطح استان ۴۲ شرکت حمل و نقل مسافر و ۲۰ شرکت کالا فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طول کل راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر است که از این میزان ۴۴۰۰کیلومتر راه روستایی داریم.

محمدی تصریح کرد: از مجموع راههای روستایی ۲۳۰۰کیلومتر آسفالت و ۲۱۰۰ کیلومتر خاکی است که در زمینه آسفالت کردن این راه‌ها وظیفه داریم.

وی ادامه داد: روستاهای بالای ۲۰ خانوار را موظفیم که از راه آسفالت برخوردار کنیم که که ۵۰۰کیلومتر در تعهد و دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۳۰ تونل به طول ۱۵ کیلومتر در راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حال بهره برداری و استفاده هستند که نشان دهنده اینست که توپوگرافی استان کوهستانی با پیچ های زیاد است که نیاز به ایمن سازی دارد و این مسأله نیازمند اعتبار ویژه است.

محمدی تصریح کرد: روشنایی و تهویه تونل های جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد با تجهیزات جدید هزینه بالایی نیاز دارند.

وی تاکید کرد: از اختصاص ۵۴۹ میلیارد تومان اعتبار به راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از محل استانی و ملی طی سال مالی ۱۴۰۰ خبر داد و عنوان کرد: ۲۳۵ میلیارد تومان استانی در سال ۱۴۰۰ داشته ایم و این اعتبارات ۱۰۰درصد جذب شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حدود ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار ملی در سال ۱۴۰۰ توانسته ایم جذب کنیم که ۱۰۰ میلیارد از این میزان در زمینه دو نقطه حادثه خیز هرکدام به طول ۶ کیلومتر در محدوده تونل «گل زردی» در محور یاسوج به بابامبدان و در محور« باشت به چرام» بوده است که طی سه چهار ماهه گذشته انجام شد.

محمدی عنوان کرد: همچنین طی امسال ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب از اعتبارات ملی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور به استان به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اختصاص داده شد که ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش راه‌های روستایی و ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۰۰کیلومتر راه روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد آسفالت شده است.

محمدی افزود: طرح طریق الطیب مربوط به زادگاه شهید هدایت الله طیب با ۱۰ کیلومتر آماده آسفالت قرار گرفته و یک دهانه پل به طول ۱۶۰ متر آماده شده است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: ۳۵ کیلومتر نیوجرسی در جاده های استان در حال اجراست.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401093020731
  • خبرنگار :