رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد:

یک بستری جدید کرونایی در یک هفته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: این استان در هفت روز اخیر تنها یک مورد بستری کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان‌های مختلف داشته است.

دکتر کامران قدس ۳۰آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۲ هزار و ۹۹۵ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه در این هفته یک بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنونحدود ۶۳ هزار مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی افزود: در هفته اخیر و از ۲۳ لغایت امروز ۳۰ آذر ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک بیمار مثبت جدید مبتلا در مراکز درمانی بستری شده و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۲ هزار و ۲۴۳ نفر رسیده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: همچنین در این مدت ۵۰ هزار و ۷۵۲ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دکتر قدس ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به ۱۱ هزار و ۳۳ نفر رسید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401093020621
  • خبرنگار :