رئیس جهاد دانشگاهی مازندران:

رسانه‌های انقلابی و متعهد در جامعه امیدآفرین باشند

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با تاکید براینکه خبرنگاران باید پی‌جوی حقیقت باشند و در جامعه امیدآفرینی کنند، گفت: مسخ هویتی بیماری است که گریبان‌گیر جامعه ما شده است در این راستا رسانه‌های متعهد و انقلابی دست به کار شوند تا هویت دینی و اصیل خود را بازیابیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا شافعیان امروز در جلسه ماهانه خبرنگاران ایسنا مازندران و معارفه دبیر جدید این خبرگزاری با اشاره به اهمیت قلم و اثرگذاری آن در فعالیت رسانه‌ای، اظهار کرد: قلمی که در دستان خبرنگاران است آنقدر نقش مهمی دارد که خداوند در قرآن کریم به تنها ابزاری که قسم یاد کرد قلم بود.

وی با ابراز عقیده مبنی بر اینکه جوهر قلم کاربردش در حیات است و ممات، افزود: بسیاری از افراد با همین قلم شخصیت‌شان حفظ و برخی هم ترور شدند. از این‌رو کاربرد قلم باید به درستی و در راه رضای خدا و به حق باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که تاکید بر هدایتگری دارد، یادآور شد: آیه شریفه «إِنَّآ أَرۡسَلۡنَٰکَ بِٱلۡحَقِّ بَشِیرٗا وَنَذِیرٗا» ابتدا تاکید بر بشارت به بهشت و بعد ترساندن از دوزخ دارد. لازم است خبرنگاران با بهره‌گیری از آیات قرآن ابتدا به مدیران کم کار توصیه و بعد نقد منصفانه انجام دهند.

این مسئول با تاکید براینکه خبرگزاری دانشجویان ایران طبق رسالتی که بر عهده دارد باید ارتباط مستقیم با دانشگاه‌ها، دانشجویان، نخبگان و عالمان داشته باشد، اظهار کرد: قرار است با این قلمی که در دستان خبرنگاران است اتفاق مهمی رقم زده شود. باید با صاحبان قلم سروکار داشته باشیم.

شافعیان حضور و ارتباط جهاد دانشگاهی مازندران را در دانشگاه‌ها مطلوب و منسجم دانست و ادامه داد: مخاطبان ما جوانان، صاحبان ایده و دانشجویانی هستند که با هدایت اساتید برای رسیدن به اهداف عالی، مقالات پژوهشی ارائه می‌دهند. بنابراین با نشست‌های تخصصی و بهره‌مندی از دیدگاه نخبگان برای توسعه همه جانبه کشور و مازندران باید ارتباط مستقیم رسانه‌ای داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه خبرنگاران باید پی‌جوی حقیقت باشند و در جامعه امیدآفرینی کنند، گفت: مسخ هویتی بیماری است که گریبان‌گیر جامعه ما شده است در این راستا رسانه‌های متعهد و انقلابی دست به کار شوند تا هویت دینی و اصیل خود را بازیابیم.

رسیدگی به مطالبات خبرنگاران

معاون فرهنگی و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی مازندران نیز با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای خبرنگاران، اظهار کرد: شفافیت دغدغه امروز جامعه است باید با همراهی دولت به سمت دریافت حقایق برویم.

سیده زینب تقوی با اشاره به اینکه ایسنا از خبرگزاری‌های مطرح کشور و پر بازدید است، گفت: بسیاری از رسانه‌ها با استناد از ایسنا خبرهای مهم روز را بازنشر می‌کنند بنابر این خبرنگاران این رسانه باید با دقت نظر بیشتری به فعالیت حرفه‌ای بپردازند.

این مسئول با بیان اینکه پرداخت حق‌التحریر خبرنگاران به وضعیت قرارداد آنها با ایسنا بستگی دارد، تصریح کرد: تعویق پیش آمده در پرداخت‌ حق‌التحریرها در اسرع وقت انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست صمیمی خبرنگاران حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 همچنین رقیه نعل‌بندانی به عنوان سردبیر جدید خبرگزاری ایسنا مازندران معارفه و از زحمات سید احمد حسینی سردبیر پیشین که به مدت پنج سال با این خبرگزاری همکاری داشت تقدیر شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401093020534
  • خبرنگار : 50201