آماده‌باش گردان‌های الاقصی در واکنش به شهادت اسیر فلسطینی

گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح در واکنش به شهادت یکی از رهبران خود بر اثر اهمال پزشکی، در کرانه باختری آماده‌باش اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، این گردان‌ها در جریان راهپیمایی که گروه‌های ملی و اسلامی در اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری سازمان‌دهی کردند، اعلام کردند که این آماده‌باش در واکنش به شهادت ناصر ابوحمید، یکی از رهبران جنبش فتح است که بر اثر اهمال پزشکی صهیونیست‌ها درگذشته است.

گردان‌های الاقصی تهدید کردند که در برابر این جنایت ساکت نخواهند ماند و گردان‌های الاقصی در نوار غزه را هم به آماده‌باش دعوت کردند. این گردان‌ها اعلام کردند که ابوحمید یکی از بنیانگذاران این گردان‌ها بود که در نتیجه قصور پزشکی به شهادت رسید اما خونش پایمال نخواهد شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شهادت ابوحمید بر اثر اهمال پزشکی در زندان‌های اشغالگران را «جنایت جنگی تمام عیار» خواند.

شهید ابوحمید اولین بار در انتفاضه سنگ در سال ۱۹۸۷ بازداشت و چهار ماه زندانی شد، او مجددا بازداشت و به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد و برای بار سوم هم در سال ۱۹۹۰ بازداشت و به حبس ابد محکوم شد اما پس از چهار سال با گروهی از اسیران که در نتیجه مذاکرات آزاد شدند، آزاد شد تا اینکه رژیم صهیونیستی بار دیگر او را بازداشت و به حبس ابد محکوم کرد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401093020518
  • خبرنگار : 71592