اسدالله قلیزاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طی دو ماه گذشته به دلایلی از قبیل تعمیرات پالایشگاهها و افزایش مصرف بنزین معمولی و یورو۴ که ظرفیت پالایشگاهها را در اختیار تولید این دو فراورده قرار داد، شاهد کمبود بنزین سوپر در کشور شدیم، اظهار کرد: درست است که میزان درخواست سوختگیری این نوع بنزین بالا نیست و در کل فروش روزانه به دو درصد هم نمیرسد اما مسئولان باید پاسخگوی مردم و بخش خصوصی باشند و نیازهای جامعه را خصوصا در کلانشهرها که تقاضا بیشتر است برطرف کنند.
وی افزود: پیگیریهای ما نشان میدهد مسئولان شرکتهای تابعه وزارت نفت تلاش گسترده ای را برای بازگرداندن این نوع بنزین به چرخه عرضه انجام میدهند ولی مشکلات فنی باید کاملا حل شود و تولید در مدار نرمال قرار گیرد.
وی با اشاره به وضعیت موجود گفت: در این شرایط هم بخشی از مردم زیان میبینند و جایگاهداران هم با زیان ناشی از عدم النفع، هزینههای جاری و صفها و شلوغی مواجه هستند. در این شرایط استفاده از بنزین یورو۴ که کیفیت مناسبی دارد و یا بنزین معمولی میتواند جایگزین باشد. اگر شرایط فعلی توزیع این بنزین ادامه دار باشد جایگاهداران نمیتوانند زیاندهی ادامه دار را بپذیرند.
به گفته وی توزیع طی چند روز گذشته در برخی مناطق تهران انجام شد و مجددا قطع شده است ولی تلاشها برای برقراری مجدد توزیع این فراورده ادامه دارد، جایگاهداران هم روزانه درخواست خرید و ارسال بنزین سوپر را انجام میدهند. بنای ما بر شفافیت با مردم است و پس از حصول اطمینان قطعی از روال عادی توزیع بنزین اطلاع رسانی شفاف انجام خواهیم داد.
انتهای پیام