به گزارش ایسنا، دکتر علی اسدی در بازدید از پارک علم و فناوری استان هرمزگان با تاکید بر تمرکز همکاریهای مشترک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری هرمزگان بر مباحث فناوریهای دریایی و ساحلی، گفت: در مباحث علوم و فناوریهای دریایی نیازمند نگاه بینرشتهای هستیم. علوم دریایی فقط ناظر بر علوم دریا و محیط زیست نیست، بلکه مباحثی نظیر کشتی، فناوری اطلاعات، گردشگری دریا، آب شیرینکنها و … از موارد اولویتدار در این حوزه هستند که لازم است ظرفیتهای پارکهای علم و فناوری قشم و کیش و هرمزگان را به این عرصهها وارد کنیم.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر شبکهسازی بین پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانشبنیان، اظهار کرد: علاوه بر تشکیل شبکه سرمایهگذاران در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، به دنبال این هستیم که شبکهسازی بین پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانشبنیان مستقر در پارکها را به نتیجه برسانیم.
وی با یادآوری اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اولین پارک دانشگاهی کشور است، گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای دانشجویانی که در آستانه فارغالتحصیلی هستند برنامه دارد؛ به طوری که ایدههای دارای قابلیت دانشجویان در قالب هستههای نوآور و ایجاد شرکتهای دانشبنیان مورد حمایت قرار میگیرند.
اسدی توضیح داد: به ایدههایی که پذیرش میشوند، از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات تخصیص میدهیم تا به مدت ۳ سال در قالب هستههای نوآور به تمرین کسبوکار بپردازند. البته حتی شرکتهایی هم که رشد پیدا میکنند و قصد خروج از پارک علم و فناوری را دارند نیز به حال خود رها نمیشوند و پارک علم و فناوری همچنان رویکرد حمایتگری خود را نسبت به آنها ادامه میدهد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار نفر در قالب شرکتهای دانشبنیان دانشگاه تهران فعال هستند، اعلام کرد: در کمتر از یکسال، تعداد شرکتهای دانشبنیان دانشگاه تهران از ۱۸۰ شرکت به ۳۵۰ شرکت افزایش پیدا کرده است.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، اسدی با بیان اینکه شرکتهای دانشبنیان تاکنون عمدتاً در حوزههای فنی و مهندسی ایجاد شده و رشد کردهاند، خاطرنشان کرد: وقایع اجتماعی نشان میدهد که مباحث علوم اجتماعی و روانشناسی برای رشد و پیشرفت کشور دارای نقشی تعیینکننده هستند؛ بنابراین در دوره جدید مدیریتی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ایجاد شعبههای پارک و مراکز نوآوری و کسبوکار در حوزههای علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری را به عنوان یکی از اولویتها در نظر گرفتهایم.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حل مشکلات شرکتهای دانشبنیان در زمینه تجاریسازی و بازاریابی محصولات دانشبنیان را نیازمند هماندیشی بین پارکها و متخصصین و حرفهایهای حوزه تبلیغات دانست و گفت: تجربه نشان داده است که با کانالهای اطلاعرسانی معمول نمیتوان به هدف مورد نظر در امر تبلیغات برای شرکتها و محصولات دانشبنیان دست پیدا کرد.
انتهای پیام