یکی دیگر از رمان‌های گراهام گرین به فارسی درآمد

رمان «انگلستان من را ساخت» نوشته گراهام گرین با ترجمه کاوه عمادی در ۳۱۶ صفحه و با قیمت ۱۴۸ هزار تومان در انتشارات سمندر منتشر شد.

به گزارش ایسنا، «انگلستان من را ساخت» یا «کشتی شکسته» جزو نخستین آثار گراهام گرین است. این رمان اول بار در سال ۱۹۳۵ منتشر شد و در سال ۱۹۵۳ با نام «کشتی شکسته» منتشر شد.

داستان این رمان در استکهلم (که گرین در سال ۱۹۳۳ به جهت آماده شدن برای نوشتن رمان از آن دیدن کرد) می‌گذرد و با الهام از زندگی ایوار کروگر (مهندس عمران، سرمایه‌دار، کارآفرین و صنعتگر سوئدی) به زحمات آنتونی فارنت که به عنوان محافظ یک سرمایه‌دار مشکوک سوئدی کار می‌کند می‌پردازد. به روش معمول گرین، در این رمان یک ضدقهرمان با وجدان خود دست‌وپنجه نرم می‌کند چراکه معضلات اخلاقی حتی روح شریر او را نیز آزار می‌دهد.

هنری گراهام گرین (زاده ۲ اکتبر ۱۹۰۴ ـ درگذشته سه آوریل ۱۹۹۱) رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسنده پرکار داستان‌های کوتاه انگلیسی بود.

او در طول عمر طولانیش در غالب معرکه‌های سیاسی و انقلابی گوشه‌وکنار جهان حاضر و ناظر بود و ماجراهای داستان‌هایش عمدتا در متن همین وقایع قرن بیستم می‌گذرد؛ آثاری که ابهامات انسان نوین در این دنیای ناآرام را واگو می‌کند.

از گراهام گرین آثار بسیاری در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند که از جمله آن‌ها از «اسلحه‌ای برای فروش»، «صخره برایتون»، «مامور معتمد»، «قدرت و جلال»، «وزارت ترس»، «آمریکایی آرام»، «مامور ما در هاوانا»، «مقلدها»، «مرد سوم» و... باید نام برد.

گرین در طول عمر خود هشت نمایش‌نامه و پنج فیلم‌نامه نوشت و بسیاری از آثار او دست‌مایه ساخت فیلم شدند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401092818951
  • خبرنگار : 50562