ترامپ اعضای کمیته تحقیقات شورش کنگره را «اراذل و اوباش» خواند

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، قانونگذاران کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا را که درباره حمله شش ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا تحقیق می‌کنند، «اراذل و اوباش» خطاب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا قرار است آخرین جلسات خود را برگزار کند و برخی از اعضای آن معتقدند که مدارک بسیاری دال بر گناهکار بودن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا وجود دارد.

 ترامپ در پلتفرم «تروث سوشال» خود نوشت: جمهوری‌خواهان و میهن‌پرستان در سراسر این سرزمین باید مقابل اراذل و اوباش کمیته غیرمنتخب ایستادگی کرده و متحد شوند. این یک دوره تاریک در تاریخ آمریکا خواهد بود، اما بعد از هر تاریکی، روشنایی می‌آید!!!

این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا روی تلاش‌های ترامپ برای باطل کردن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا کار می‌کند و بعد از بیش از یک سال کار، امروز دوشنبه آخرین جلسه علنی خود را برگزار می‌کند و روز چهارشنبه گزارشی درباره اینکه چه چیزی به حمله شش ژانویه علیه کنگره انجامید، منتشر خواهد کرد و انتظار می‌رود ترامپ و متحدانش را به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع دهد.  

ترامپ همچنین در پیام دیگری نوشت: این اراذل از کمپین من جاسوسی کردند! این کمیته غیرمنتخب از مزدوران سیاسی، همان‌هایی هستند که حقه روسیه و روسیه و روسیه را سرهم کردند... نیازی به اشاره به دیگر موارد نیست. آنها بزدل‌هایی فاسد هستند که از کشور ما تنفر دارند!!!

دونالد ترامپ روز یکشنبه بار دیگر گفت که انتخابات ۲۰۲۰ از او دزدیده شده و با باز انتشار توییت‌های قدیمی خودش از عصر شش ژانویه ۲۰۲۱ که برای معترضان نوشته بود که آرام بمانند و به ماموران اجرای قانون احترام بگذارند، تلاش کرد بگوید مرتکب کار خطایی نشده است.   

در حوزه انتخاباتی ۲۰۲۴ هم، اوضاع این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از بد رو به وخامت می‌رود و در روزهای گذشته هم ورق به نفع او برنگشته است.

نتایج یک نظرسنجی مهم نشان می‌دهد که دونالد ترامپ پس از رونالد دی‌سانتیس جمهوری‌خواه که هم‌اکنون فرماندار فلوریداست، قرار دارد. دی‌سانتیس احتمالا در رقابت اولیه درون حزبی رقیب ترامپ باشد و در رقابت فرضی با او با اختلاف بسیار جلو است. نتایج دو نظرسنجی جداگانه نشان می‌دهند که دی‌سانتیس در نامزدی ریاست جمهوری از حزب جمهوری‌خواه بر ترامپ غلبه می‌کند.

انتهای پیام   

  • دوشنبه/ ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401092818845
  • خبرنگار : 71402