سرقت جدید از پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی این بار در «نقب»

منابع رسانه‌ای عبری از نفوذ افراد ناشناس به داخل یکی از پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی و سرقت از این پایگاه پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، سایت عبری زبان «واللا» فاش کرد که افراد ناشناس موفق شدند وارد پایگاه نیروی توپخانه «شبتا» در «نقب» شده و درحالی که نظامیان و سربازان رژیم صهیونیستی خواب بودند یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودروی شاسی بلند گران قیمت را به سرقت ببرند!

طبق این گزارش، این خودرو اخیرا توسط پلیس رژیم صهیونیستی توقیف شده بود.

واللا در این باره گزارش داد: پس از جستجو و تفتیش منطقه مشخص شد افراد ناشناس با خراب کردن حصار پایگاه، پیاده وارد محوطه محل نگهداری خودروها شده و خودرویی را که به ظن استفاده "مجرمانه" در منطقه توقیف شده بود، را به سرقت بردند.

یک منبع نظامی اسرائیلی نیز در این باره گفت: علی‌رغم اینکه محل اقامت سربازان به محل سرقت خودروی مذکور نزدیک بود، اما سربازان متوجه نفوذ این افراد به پایگاه نشده‌اند.

وی اذعان کرد: این نخستین بار نیست که از این پایگاه سلاح به سرقت می‌رود، سال میلادی گذشته نیز چندین قبضه سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات از آن به سرقت رفته بود.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در این باره گفت: سربازان در جریان گشت زنی معمول برای حفاظت از پایگاه ارتش، حفره بزرگی را کشف کردند که در حصار پایگاه ایجاد شده بود.

وی گفت که نظامیان رژیم صهیونیستی در جست‌وجوی عاملان این سرقت هستند.

واللا پیشتر اعلام کرده بود که دست‌کم ۱۰۰ هزار گلوله ظرف سه ماه از پایگاه‌های رژیم صهیونیستی به سرقت رفته و به دست گروه‌های فلسطینی رسیده است.

بر پایه این گزارش، ارتش اسرائیل سال‌هاست که با معضل دزدیده شدن تسلیحات نظامی از پایگاه‌های خود مواجه است. بررسی‌ها نشان داده که سرقت‌های انجام شده در سال‌های اخیر عمدتا با همکاری سربازان و پیمانکاران غیرنظامی که در این پایگاه‌های نظامی مشغول به کار بوده‌اند، انجام شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401092818740
  • خبرنگار : 71610