بهگزارش ایسنا، ایمان اکبرتبار، امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برپایی نخستین نمایشگاه فن بازار، اظهار کرد: فنبازار به معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات فناوری است و در اصل فن بازارها نقش واسطهای را در سطوح مختلف برای رساندن اطلاعات فناوری به عرضه کنندگان و متقاضیان را دارد.
وی فنبازار را بستری برای دریافت مشاوره برای مراحل انتقال فناوری دانست و تصریح کرد: در فنبازارها عرضهکنندگان همان دانشگاهها، پژوهشگاهها، موسسات و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و متقاضیان فناوری، همان صنایع بزرگ، بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط، کارآفرینان، سرمایهگذاران و حتی دانشگاهها هستند.
رئیس کمیته علمی جشنواره فن بازار پوشاک مازندران افزود: با توجه به گسترش روزافزون اهمیت فن بازارها در دنیا بهعنوان یک ابزار قدرتمند توسعه و تبادل فناوری و همینطور نبود تجربه مشابه در داخل استان، ایجاد شبکه کسب و کار، تجاری سازی و بازارسازی و توسعه صنایع خلاق و نوآور یک اقدام ضروری است.
این مسئول به شرایط و زیرساختهای موجود در استان مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران دارنده رتبه دوم کشور از نظر تعداد فارغ التحصیلان و رتبه پنجم کشور از نظر تولید پوشاک و از مقاصد جذاب گردشگری کشور است؛ ایده ایجاد فن بازار پوشاک در استان مازندران برای پیاده سازی یک مدل مناسب شبکهسازی، اقدامی ضروری است. دبیر اجرایی صنایع نساجی و پوشاک خانه صنعت استان، با بیان اینکه در فن بازار پوشاک، عرضه کنندگان فرصت مییابند تا ایدهها و فناوریهای خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آنها اقدام به بازاریابی کنند، خاطرنشان کرد: از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان فناوری نیز تقاضاهای خود را مطرح، به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینهها داشته باشند.
این مدرس دانشگاه، افزود: در حال حاضر، نمایشگاه فن بازار پوشاک استان در هفته پژوهش توسط جهاد دانشگاه و سایر بخشهای دولتی و خصوصی استان راهاندازی شد و تاکنون اقدامات مختلفی مانند راهاندازی بانک اطلاعات تولیدکنندگان، شناسایی افراد توانمند و برگزار ورکشاپها و مسابقات طراحی لباس در دو بخش زنده و آثار ارسالی را انجام داده و در حال انجام است.
انتهای پیام