معاون استاندار خرسان رضوی:

انقلاب اسلامی تا امروز توانسته پیام خود را به گوش دنیا برساند

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی آزادگان سراسر جهان به الگوی امام اقتدا کردند، گفت: انقلاب اسلامی پیروز شد و تا به امروز توانسته پیام خود را در دنیا منتشر کند و به گوش دنیا برساند.

حجت‌الاسلام‌ حجت گنابادی‌نژاد امروز، ۲۳ آذر، در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در مراسم گرامیداشت امروز به عنوان سالروز تهاجم عوامل مزدور رژیم شاه به این بیمارستان، اظهار کرد: رخداد ۲۳ آذر ماه ۵۷ در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد یک حادثه فراموش‌ نشدنی است که موج بزرگی در جریان به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران به وجود آورد.

وی ضمن تشکر از مجاهدت‌های کادر پزشکی کشور از دوران انقلاب تا کنون افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحلیلگران هنوز در واکاوی و تبیین این پیروزی متحیرند. از این رو گاهی به دنبال ربط دادن پیروزی انقلاب اسلامی به مسائل سیاسی یا ترسیم پشتوانه نظامی و اقتصادی بوده‌اند که موفق نشده‌اند. انقلاب اسلامی یک اکسیر و الگویی بود که همچنان ناشناخته است.

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ترکیب سه عنصر اسلام، مردم و رهبری برای عصر کنونی مزیتی بود که به دست امام راحل احیا شد. آزادگان سراسر جهان به الگوی امام اقتدا کردند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: حادثه ۲۳ آذر ماه ۵۷ یکی از آن اتفاقاتی است که این سه عنصر را بسیار دقیق در کنار یکدیگر قرار داد. تلاش و مجاهدت پزشکان و کادر درمان متعهد و مسلمان بیمارستان امام رضا(ع) و اعتماد و همراهی مردم و همچنین همراهی علما به ویژه رهبر معظم انقلاب، مرحوم آیت‌الله طبسی و شهید هاشمی‌نژاد باعث ایجاد اکسیری در چرخه انقلاب اسلامی شد که پیام این حادثه را به سراسر کشور مخابره کرد.

وی حادثه ۲۳ آذر ۵۷ را یکی از مولفه‌هایی توصیف کرد که سبب افزایش سرعت به ثمر رسیدن انقلاب و تضمین چرخه سرنگونی و فروپاشی پهلوی شد.

گنابادی‌نژاد افزود: باید علی‌رغم گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و حادثه ۲۳ آذر ماه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی این شهر در خصوص بازخوانی حادثه ۲۳ آذر مستندسازی‌های گسترده‌تری انجام دهد.

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پزشکان خراسان رضوی علاوه بر اینکه از دانش و تخصص بالایی برخوردارند، متدین و انقلابی هم هستند. این انقلابی بودن پزشکان خراسان رضوی باعث شده در تاریخ پزشکان ایران اسلامی درخشیده و ممتاز شوند. اگر حادثه ۲۳ آذر رخ داد و امروز به نیکی از آن یاد می‌شود، مرهون تلاش همین پزشکان انقلابی این استان است که هر کدام در حوزه تعلیم و تربیت پزشکی دستاوردهای فراوانی داشته‌اند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401092315939
  • خبرنگار : 50555