مسئول دفتر رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

اتفاقات اخیر موجب قربانی شدن تعدادی انسان به نام آزادی شد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزادی یعنی گفت‌وگوهای درون‌دانشگاهی اما در اتفاقات اخیر به نام آزادی تعدادی انسان قربانی شدند.

حجت‌الاسلام محمود طباطبایی امروز، ۲۳ آذر، در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در مراسم گرامیداشت امروز به عنوان سالروز تهاجم عوامل مزدور رژیم شاه به این بیمارستان اظهار کرد: اگر بنا باشد تفکر ۲۳ آذر ماه ۵۷ را مورد بازخوانی قرار دهیم، چیزی جز شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باقی نمی‌ماند. از همان دوران تا امروز پیوسته به این شعار تاکید می‌شود و همین تفکر هم باعث شکل‌گیری اتفاقات ۲۳ آذر ۵۷ شد.

وی افزود: مهم‌تر از حرکت انقلابی، استمرار آن است. در بسیاری از نقاط دنیا که انقلابی رخ داده است، شاهد عقب‌نشینی سردمداران انقلاب‌های مزبور و مردم بوده‌ایم. این رفتار در نهایت منجر به نافرجام ماندن آن انقلاب‌ها شده است؛ در صورتی که انقلاب اسلامی با تفکر و رهبری امام خمینی(ره) به وقوع پیوست و اکنون هم شاهد این هستیم که ارکان آن انقلاب همچنان بر شعار آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی تاکید می‌کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه کارگزاران و عموم مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های نسل انقلابی دیروز، تاکید بر آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی برای نسل امروز است. اصل حرکت انقلابی مبتنی بر اسلامیت و حاکمیت دین و همچنین در راستای استقلال و آزادی کشور است.

طباطبایی افزود: آنچه که در فضای کشور در چند ماه اخیر اتفاق افتاد، متاسفانه چیزی جز ایجاد ناامنی و کشته شدن حدود ۲۰۰ نفر از هموطنان آن هم به ناحق نبوده است. این‌ها آزادی نیست.

وی ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری جلساتی به منظور بازخوانی وقایع انقلاب عنوان کرد: برگزاری این جلسات اتحاد جامعه پزشکی با عموم مردم و اساتید حوزه علمیه خراسان رضوی در سال ۵۷ را نشان می‌دهد. زمانی که جامعه پزشکی خود را در کنار مردم دید و ارتباط تنگاتنگی بین جامعه پزشکی با علما و روحانیت به وجود آمد، نهایتا این اتحاد منجر به یک حرکت انقلابی شد. امروز هم باید در همان مسیر پیش رویم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر لزوم آشنایی نسل جوان با حوادث دوران انقلاب بیان کرد: امروز جوانان کشور به خصوص جوانانی که در اغتشاشات حضور داشتند، هیچ اطلاعاتی از گذشته ندارند چراکه این اطلاعات در اختیار آنان قرار داده نمی‌شود. اکنون وظیفه ما این است که هویت حقیقی جامعه خود را به جوانان امروزی معرفی کنیم. کسانی که دوران انقلاب اسلامی را تجربه کرده‌اند، باید در ادامه حرکت انقلابی سال ۵۷ آن دوران استبداد را به جوانان بشناسانند.

طباطبایی اظهارکرد: همه ما مسئول هستیم تا دانشجویانی که تحت تاثیر رسانه‌های غرب قرار گرفته بودند و یک روحیه ناامیدانه نسبت به آینده خود و کشور داشته‌اند را با واقعیت‌ها روبه‌رو کنیم. آمار اساتید برتر دانشگاه فردوسی مشهد در کشور بسیار بالاست. همچنین در دوران کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتخارات بسیاری در موضوعات دارویی کسب کرد. این‌ها نمونه‌هایی از افتخاراتی است که باید به دانشجویان گفته شود.

وی با اشاره به اهمیت بالای حادثه ۲۳ آذرماه ۵۷ خاطر نشان کرد: سزاوار مردم مشهد است که به دیدار مقام معظم رهبری بروند تا چنین روزی را به عنوان روز ملی مشهد نامگذاری کنند. این یک جنبه هویت‌بخش برای جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401092315819
  • خبرنگار : 50555