نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

جامعه‌شناسان با دقت بالایی وارد مسئله جوانی جمعیت شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: از امروز تنها ۷ سال برای پیشگیری از بحران پیری جمعیت فرصت داریم بنابراین باید به این مسئله به صورت جدی ورود کنیم و در صورت اتحاد به نتیجه خواهیم رسید.

آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز (۲۳ آذرماه) در همایش ملی جوانی جمعیت که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، با بیان اینکه در نگاه و فرهنگ دین اسلام، انسان با کرامت‌ترین موجود است البته در همه ادیان الهی اگر تحریف نشده باشد، همین است، افزود: ازدواج از زبان پیامبر اکرم (ص) مقدس‌ترین امر بوده و همه موج‌هایی که ایجاد شده و کشور ما را در این زمینه نگران کرده است.

این مسئول با اشاره به آمار سقط جنین غیررسمی در استان زنجان، تصریح کرد: نرخ جایگزینی حداقل باید ۲ درصد باشد که متاسفانه در برخی از استان‌های کشور کمتر از یک صدم درصد بوده و زنجان ۵ صدم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه جوانان نیاز به مشاوره دارند و مشاوران باید وقت بیشتری برای مراجعه‌کنندگان خود بگذارند، گفت: متاسفانه جوانان امروزی با توجه به اقتضاء جامعه و خانواده، آداب و رسم و رسوم زندگی و تعامل با یکدیگر را یاد نگرفته‌اند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه جامعه‌شناسان و روان‌شناسان کشور باید با دقت بالایی وارد مسئله جوانی جمعیت شوند و اگر همه باهم باشیم نتیجه خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از رسیدن به بحران پیری جمعیت فقط ۷ سال فرصت داریم که در این مدت نباید فرافکنی کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401092315586
  • خبرنگار : 50167