اتحادیه اروپا و آمریکا خواهان آرامش در اراضی فلسطینی شدند

یکی از مسئولان اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تماس‌هایی را با طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی برای برقراری آرامش در کرانه باختری برقرار کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، شادی عثمان، مسئول اطلاع‌رسانی هیئت اتحادیه اروپا در قدس و رام‌الله گفت: ما با طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی برای برقراری سریع آرامش در تماس هستیم تا مانع گسترش درگیری‌ها و تنش‌ها در سایر مناطق شویم. اوضاع کرانه باختری به دلیل یورش‌های مکرر به شهرهای فلسطینی و تجاوزات شهرک‌نشینان در مناطق مختلف وخیم است. اقدامات اسرائیل در افزایش تنش و درگیری نقش دارد.

وی گفت: تلاش‌های اتحادیه اروپا بر مهار تنش و احیای روند سیاسی میان فلسطین و اسرائیل متمرکز است تا ملت فلسطین را به امکان اجرای راهکار تشکیل دو کشور امیدوار کنیم.

وزارت بهداشت فلسطین در ساعات پایانی عصر یکشنبه اعلام کرد که جنی عصام زکارنه، دختر ۱۶ ساله فلسطینی در تیراندازی سربازان اسرائیلی در جریان یورش به جنین، مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

تک‌تیرانداز اسرائیلی سر او را هدف گرفته بود و پیکر این شهید بر بالای بام خانه‌شان پیدا شد.

محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین درباره شهادت این نوجوان فلسطینی گفت: قتل این دختر جنایتی است که به دیگر جنایات هولناک قتل کودکان که سربازان اسرائیلی همچنان مرتکب می‌شوند، اضافه می‌شود.

وی خواهان تحقیقات سازمان ملل درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی و درج نام این رژیم در لیست سیاه شد.

در این راستا ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به شهادت این دختر فلسطینی گفت: ما به خانواده جنی زکارنه؛ دختر نوجوانی که کشته شد، تسلیت می‌گوییم. این یک حادثه شوکه‌کننده است. ارتش اسرائیل مشغول تحقیقاتی در این زمینه است. ما امیدواریم شاهد محاکمه عاملان باشیم. مرگ فاجعه‌بار زکارنه در راستای خشونت روزافزون در کرانه باختری است و ما به خاطر آن متأسف هستیم. تعداد کشته و زخمی‌شدگان فلسطینی و اسرائیلی به ویژه کودکان و نوجوانان افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است.

پرایس مجددا بر لزوم اتخاذ اقدامات فوری برای آرام کردن اوضاع و ممانعت از کشته شدن افراد تأکید کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401092214732
  • خبرنگار : 71516