معاون فرماندهی انتظامی استان بوشهر:

نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب شکل بگیرد

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: همانطور که در اوایل انقلاب، کم سوادی و بی سوادی در کشور وجود داشت و به دنبال آن، نهضت سوادآموزی شکل گرفت اکنون نیز باید نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب راه اندازی شود.

سرهنگ جهانبخش طهماسبی دو‎شنبه ۲۱ آذر در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران در بوشهر اظهار کرد: رسانه، ابزاری قدرتمند و فراگیر در عصر معاصر است و اهمیت آن تا جایی است که همواره رسانه‌ها با یکدیگر در رقابت هستند تا جایی که فضای مجازی و رسانه در این سال‌ها توانسته است به ابزار قدرتمند سیاسی تبدیل شود و اندیشه افراد را در دست بگیرد و تا جایی پیش برود که آن‌ها را به مرحله جنگ نرم برساند.

وی اضافه کرد: اگرچه ایران به واسطه تعدد رسانه‌های مجازی هدف این جنگ نرم است، اما سواد رسانه‌ای به عنوان موضوعی مهم مهجور واقع شده و با ضعف‌هایی همراه است. به طوری که در حوادث اخیر شاهد آن بودیم که در سایه ضعف سواد رسانه‌ای بسیاری از افراد جامعه مغلوب رسانه‌های معاند شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: همه ما ناگزیر اکنون در دنیای فناوری زندگی می‌کنیم و با توجه به ضرورت‌های موجود برای انجام کارها از طریق اینترنت، در فضای مجازی زیست می‌کنیم. بنابراین لازم است برای حضور در شبکه‌های اجتماعی مهارت لازم را داشته تا اثرپذیری مثبت و مصرف بهینه‌ای را از این فضا داشته باشیم.

سرهنگ طهماسبی ادامه داد: همان طور که پدر و مادرها، از بدو تولد فرزند خود، در تربیت فرزند خود تلاش می کنند در عصر تکنولوژی هم باید تربیت رسانه‌ای را برای فرزند خود در نظر داشته باشند و در این میان، همه ارگان‌ها و نهادهایی که می‌توانند کمک کنند باید این کار را انجام دهند تا سواد رسانه‌ به فرزندان و دیگر افراد جامعه انتقال پیدا کند.

به گفته وی، از زمانی که رسانه‌های جمعی کمرنگ شده و رسانه‌های فردی به وجود آمدند اهمیت و ضرورت سواد رسانه نیز بیشتر احساس شد؛ به طوری که فارغ از سواد، سن و نوع نگاه افراد به دنیا، آن‌ها در فضای سایبری توانایی به اشتراک گذاشتن نظرات و عقاید خود را پیدا کردند. این موضوع نشان می‌دهد ما باید به سمت فراگیری سواد رسانه‌ای برویم تا بتوانیم از رسانه‌ها به نفع خودمان و زندگی‌مان استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: همانطور که اوایل انقلاب، نهضت سوادآموزی برای از بین بردن کم سوادی و بیسوادی در کشور تشکیل شد اکنون نیز باید نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب راه اندازی شود. البته کارهایی در این خصوص انجام شده اما نیاز است که این نهضت با هم افزایی تقویت شود و به همان کیفیت و قدرت نهضت سواد آموزی اوایل انقلاب باعث فراگیری سواد رسانه‌ای در سنین مختلف شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401092114361
  • خبرنگار : 50448

برچسب‌ها