انگلیس مهماتی را برای تامین "نیاز دو هفته" به اوکراین ارسال کرد

هم‌زمان با دهمین ماه از حمله روسیه به اوکراین، انگلیس مهمات توپخانه‌ای را به اندازه "نیاز دو هفته" به اوکراین ارسال کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، تقریبا ۱۰۰ هزار گلوله توپخانه را به اوکراین ارسال کرده است و براساس برآوردهای ناتو، از آنجایی که نیروهای اوکراینی تا ۷ هزار گلوله در روز استفاده می‌کنند، این کمک‌های جدید انگلیس تنها دو هفته نیاز اوکراین را پوشش می‌دهد.

اما این درحالیست که یک منبع وزارت دفاع انگلیس به روزنامه تلگراف گفت: این ادعای مضحک بسیار گمراه‌کننده است و درخصوص میلیون‌ها گلوله و هزاران سیستم‌های توپخانه و موشک‌های ضروری که ما ارسال کرده‌ایم، صدق نمی‌کند. به طور کلی ما نقش مصممی در موفقیت مداوم ارتش اوکراین داشته‌ایم.

جان هیلی، وزیر دفاع دولت سایه از حزب کارگر انگلیس، "سیستم نابسامان خرید و فروش نظامی" حزب محافظه‌کاران انگلیس را درخصوص مسائلی از جمله انجام تعهدات ناتو و حمایت از اوکراین مقصر دانست.

وی افزود: بی‌خیالی وزرا در این باره بدین معناست که تحویل تسلیحات و مهمات ارتش که ما برای حمله پوتین به آن‌ها نیاز داریم، رو به کاهش است. دولت انگلیس باید قراردادهایی را برای ذخایر مجدد ارتش انگلیس و اوکراین تنظیم کند و همکاری خود را با متحدان ناتو جهت تامین مجدد ذخایرش درخصوص مواجهه با تهدیدات افزایش دهد.

چند روز گذشته، انگلیس قراردادی را برای تولید داخلی تسلیحات ضدتانک Nlaw که به اوکراین ارسال شده بود، امضا کرد اما با این حال اولین دور از این تسلیحات جدید حداقل تا سال ۲۰۲۴ تحویل داده نخواهد شد.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین به تلگراف گفت: این تاخیرها فقط به نفع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است.

وی تاکید کرد: هر چقدر تسلیحات بیشتری داشته باشیم، سریع‌تر سرزمین‌هایمان را آزاد خواهیم کرد. البته که این خواسته طبیعی ما است. تسلیحاتی که به موقع ارسال نمی‌شوند صرفا به نفع پوتین خواهد بود.

دانیلوف در ادامه ادعا کرد: پوتین برای اینکه ارتشش را به حالت مناسبی دربیاورد، به زمان نیاز دارد. کار ما این است که این زمان را به او ندهیم. هیچ چیز عملیات اوکراینی‌ها را کاهش نخواهد داد. برای ما مهم نیست که زمستان است یا تابستان یا هر فصل دیگر. وظیفه ما آزاد کردن کشورمان از دست "تروریست‌هایی" است که سرزمین‌های ما را "اشغال کرده‌اند."

وی در پایان گفت: سوال مهم‌تر این است که کمک شرکای ما چگونه خواهد بود و چه نوع کمک‌هایی را به طور سازماندهی ‌شده دریافت خواهیم کرد تا بتوانیم این موضوع را سریعا حل‌وفصل کنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401092013181
  • خبرنگار : 71660