معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در دیدار با قضات استان کردستان:

رای دقیق و قاطع قاضی به مردم آرامش خاطر می دهد

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: قلم قاضی و رای دقیق و قاطع وی به مردم آرامش خاطر می دهد و صدور احکام مبتنی بر شریعت، قانون، استدلال و منطق در جامعه امنیت ایجاد می کند و ما مسئولین به عنوان سربازان این انقلاب و نظام ولایی جمهوری اسلامی موظفیم تا فرهنگ انقلابی را حفظ و اشاعه کنیم.

دکتر الفت در دیدار با رئیس کل دادگستری و قضات مرکز استان کردستان  گفت: خدمت جهادی به مردم استان محروم کردستان اجر بسیار بالایی دارد و باید به این استان محروم توجه بیشتری شود .

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات بزرگ و ارزشمندی در استان کردستان انجام شده ولکن برای محرومیت زدایی از این استان باید تلاش های بیشتری از سوی مسئولین انجام و به مطالبات مردم رسیدگی شود .

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، بر لزوم تفکیک بین افراد معترض و اغتشاشگر توسط قضات تاکید و بیان کرد: هنر دستگاه قضایی و قضات با دانش این است که با تکیه بر سواد و معلومات در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این افراد را شناسایی و تفکیک کنند .

وی تصریح کرد: قلم قاضی و رای دقیق و قاطع وی به مردم آرامش خاطر می دهد و صدور احکام مبتنی بر شریعت، قانون، استدلال و منطق در جامعه امنیت ایجاد می کند و ما مسئولین به عنوان سربازان این انقلاب و نظام ولایی جمهوری اسلامی موظفیم تا فرهنگ انقلابی را حفظ و اشاعه کنیم .

دکتر محمدباقر الفت ادامه داد: این معاونت در پی تحکیم اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی در میان جامعه قضات کشور است و به دنبال این است تا قضات با دادرسی نوین و الکترونیک بیشتر آشنا شده و پویایی بیشتری در دادگستری های سراسر کشور ایجاد شود .

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه حجم کار قضات را بالا توصیف کرد و افزود: باید به قضات و خانواده هایشان توجه بیشتری شده تا با فراغ بال بتوانند به امر قضاوت بپردازند .

حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان، نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر 35 درصد از شعب نامتعارف استان ، متعارف شده و مقرر شده تا پایان سال جاری تمامی شعب استان متعارف شوند .

وی بر لزوم توجه بیشتر به استان محروم کردستان تاکید کرد و افزود: تعداد درخواست های انتقالی قضات از استان بالاست و می طلبد تا با تخصیص امکانات بیشتر و همچنین جذب قضات بومی، زمینه ماندگاری قضات در استان فراهم شود.

شایان ذکر است که در این دیدار ، چند تن از قضات به بیان مشکلات و مسایل قضایی استان پرداختند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401092012977
  • خبرنگار :

برچسب‌ها