مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد:

احیای بیش از ۲۲۰۰ واحد تولیدی در کشور در یک سال گذشته / تدوین بسته سرمایه گذاری جدید در صمت

معاون وزیر صمت از احیای بیش از ۲۲۰۰ واحد تولیدی در کشور در یک سال گذشته خبر داد و گفت: با تلاش استانداران این رویه برای رفع نیازهای سایر واحدها ادامه دارد.

"علی رسولیان"  امروز چهارشنبه ، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه وزارت صمت در دولت سیزدهم تلاش دارد این مسیر را هرچه بیشتر هموار کند تا تولیدکنندگان و صنعتگران با فراغت بال بیشتری در این عرصه فعالیت کنند، اظهار کرد: توازن سرمایه گذاری در وزارتخانه به طور جدی دنبال می شود تا مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از ریل صنعتی شدن عقب نیافتند.

وی گفت:  این سازمان تفاوتی بین استانی همچون ایلام با تهران از نظر تامین زیرساخت ها و سرمایه‌گذاری نمی گذارد، چراکه قیمت ها تفاوت چندانی نداشته و مناطق محروم نیز در اولویت قرار دارند و  بسته سرمایه گذاری جدیدی در وزارت صمت برای حمایت از تولید در حال تدوین است که بخشی از آن نهایی شده که بر اساس آن ظرفیت های موجود هر استان و منطقه شناسایی و مطابق با این استعدادها پروژه های صنعتی عملیاتی می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه مناطق کمتر توسعه یافته در این بسته به طور ویژه دیده شده و تسهیلات ارزان قیمت با اقساط بلندمدت تر به سرمایه گذاران واگذار می شود،  از تاکید وزیر صمت برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایمیدرو و ایدرو در مناطق محروم کشور خبر داد.

رسولیان تصریح کرد: بیشتر فرآیندهای موجود در این وزارتخانه الکترونیکی شده و در شهرک‌های صنعتی نیز با وجود اینکه تا سال گذشته واگذاری اراضی به شکل دستی صورت می‌گرفت، اما از امسال در فضایی شفاف و با حذف امضاهای طلایی شاهد اعطای زمین به افراد واجد شرایط هستیم و این فرایند به طور روشن در معرض دید عموم قرار دارند تا ضمن برقراری عدالت شرایط برای دسترسی آسان مردم به خدمات فراهم باشد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره‌ی شهرک‌های صنعتی استان ایلام نیز گفت:  با وجود داشتن شهرک های متعدد شاهد کمبودهایی در زیرساخت ها هستیم که باعث شده بیش از ۵۰ درصد اراضی واگذار شده به تولید نرسند و بسیاری از اراضی به افراد واجد شرایط واگذار نشده بود که طی یکسال اخیر بسیاری از این اراضی بازپس گرفته شده و در اختیار افراد کننده کار قرار گرفته است.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401091611242
  • خبرنگار : 50126