علی صابر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به لزوم توجه به تبلیغات گردشگری به شیوه مدرن، اظهار کرد: در حال حاضر بخش زیادی از تبلیغات گردشگری که در استان صورت می گیرد به شیوه سنتی است که در تلاشیم اقدامات این حوزه را به شکل مدرن و دیجیتال انجام دهیم.
وی ادامه داد: یکی از برنامههایی که در این زمینه در دستورکار قرار گرفته، نصب راهنمای صوتی در اماکن و جاذبه های تاریخی کرمانشاه است.
معاون گردشگری استان با بیان اینکه این برنامه تا عید نوروز در تعدادی از اماکن تاریخی استان اجرایی می شود، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در کرمانشاه کمبود نیروی راهنمای گردشگری داریم، این طرح می تواند کمک کنند تا اماکن و جاذبههای تاریخی کرمانشاه را به گردشگرانی که از این اماکن بازدید می کنند، راحتتر معرفی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح در کنار هرکدام از آثار تاریخی استان یک QR کد نصب خواهد شد که گردشگران می توانند با استفاده از گوشی خود و اسکن این QR کد اطلاعات کاملی از جمله راهنمای صوتی آن اثر را کسب کنند.
صابر در ادامه از طراحی نرم افزاری هم برای بازدید مجازی از اماکن تاریخی استان خبر داد و گفت: در این نرم افزار گردشگران می توانند اماکن تاریخی کرمانشاه را به صورت کامل به شکل مجازی بازدید کنند.
وی درادامه با بیان اینکه در کنار استفاده از تبلیغات نوین گردشگری، به شیوه های سنتی هم تبلیغات ادامه پیدا می کند، اعلام کرد: در این راستا حدود 20 طرح بروشور- شامل هرکدام از شهرستان ها یک طرح، صنایع دستی یک طرح و پنج اثر تاریخی شاخص استان هر کدام یک طرح- تهیه شده که در آنها به معرفی این ظرفیت ها پرداختهایم.
به گفته این مسئول، از این طرح ها حدود 140 هزار نسخه چاپ شده تا در رویدادهای مختلف درون استانی و برون استانی بین مردم و گردشگران مناطق مختلف کشور توزیع شود.
معاون گردشگری استان اضافه کرد: همچنین بزودی یک کتابچه هم که در آن به معرفی آثار تاریخی، جاذبههای گردشگری و صنایع دستی استان پرداختهایم، منتشر خواهد شد.
انتهای پیام