مدیرکل آموزش‌وپرورش استان:

یک هزار و ۵۰۰ مدرسه تخریبی و ناایمن در لرستان وجود دارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: یک هزار و ۵۰۰ مدرسه تخریبی و ناایمن در استان وجود دارد.

رضا عزتی در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان که دهم آذرماه در پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: بیان جایگاه، عظمت و بزرگی مدرسه‌سازی امکان‌پذیر نیست و بدون مشارکت خیرین نیز تأمین زیرساخت‌های تعلیم و تربیت بسیار دشوار است.

وی تصریح کرد: تحول در آموزش‌وپرورش نیازمند مدرسه پویا، فعال، مدیر توانمند و انقلابی بوده چراکه مدرسه کانون فعالیت و تربیت آینده‌سازان کشور است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ مدرسه تخریبی و ناایمن در لرستان وجود دارد و آموزش پرورش برای تجهیز و تکمیل برخی آموزشگاه‌ها نیازمند تأمین ۲۵ میلیارد تومان است.

عزتی با بیان اینکه از طرفی به دلیل کمبود تجهیزات تنها ۲۸ درصد دانش آموزان استان رشته‌های فنی و حرفه‌ای را دنبال کرده‌اند، افزود: ۵۰۵ مدرسه کانکسی و ۳۰۰ مدرسه سنگی و کپری در این استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: از این رقم ۱۶۸ مدرسه کانکسی، بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند که اجرای طرح شهید پناهی در این مناطق محروم؛ منجر به انقلاب مدرسه‌سازی خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان بیان کرد: کلیه مدارس مناطق محروم لرستان معلم دارند که معلمان این مناطق جهادگر و ایثارگر هستند چراکه ساعت‌ها برای حضور در کنار دانش آموزان پیاده‌روی می‌کنند که نشان می‌دهد صاحبان اندیشه از هر اصل و نسلی در این مسیر تلاش دارند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401091006706
  • خبرنگار : 50175