مصطفی طاهری در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه برای بررسی وضعیت خودروسازی داخلی باید سه موضوع را رصد کرد گفت: کیفیت و تنوع آن و امنیت خودرو و مصرف خودرو سه مولفه برای رصد میزان پیشرفت خودروهای تولید داخلی است.
وی ادامه داد: فرآیند طی شده از گذشته تاکنون نشان میدهد که ما در عرصه خودرو مسیر رو به جلویی را طی کردهایم هرچند که این وضعیت را نمیپسندیم و جا برای کار زیاد دارد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آییننامه واردات خودرو دارای چند پارامتر است، تصریح کرد: باید افرادی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند که خدمات پس از فروش و تامین قطعات آن را هم بتوانند تضمین کند لذا باید افرادی به عنوان متقاضیان واردات خودرو انتخاب شوند که پاسخگوی خدماترسانی هم باشند.
وی ادامه داد: واردات خودرو ابزاری برای رقابت در بین خودروسازان و افزایش تلاش در بین آنهاست که میتواند در کاهش قیمت هم مفید باشد.
طاهری درباره علت تفاوت قیمت بین خودروی خارجی قبل و بعد از واردات اظهار کرد: طبق قانون برای واردات خودرو باید عوارض آن هم به میزان مصرفهای مختلف آن گرفته شود در حال حاضر به دلیل کمبود خودروی خارجی تقاضا زیاد و به تبع آن قیمت هم بالا است. لذا تفاوت قیمت خودروی خارجی در قبل و بعد از واردات به عوارض تعیین شده آن بر میگردد.
به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فرآیند واردات خودروها در سالهای آینده تکرار شده و این مسیری برای شکسته شدن انحصار در بازار خودرو است.
انتهای پیام