برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس بهاباد یزد

مدیر آموزش و پرورش بهاباد با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان روی گسل فعال زلزله، آموزش‌ کمک‌های اولیه و قبل و بعد از زلزله برای دانش‌آموزان و شهروندان بهابادی را حائز اهمیت خواند.

«حسن رزاقی بهابادی» امروز سه شنبه هشتم آذرماه در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در مدارس این شهرستان که با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و کاهش تلفات انسانی در هنگام بروز زمین لرزه و به صورت نمادین درآموزشگاه دخترانه  شاهد شهید مدنی بهاباد برگزار شد،  اظهار کرد: مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و جامعه در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم سازی، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و نهایتاً کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برگزار شد.

وی عنوان کرد: در این مانور دو رویکرد مهم پناه گیری صحیح و خروج اضطراری برای دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.

رزاقی بهابادی ادامه داد: مانور زلزله و ایمنی با شعار مدارس ایمن، جامعه تاب آور با همکاری دستگاه های مشارکت کننده از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، شهرداری ها و نیروی انتظامی با رویکرد جامعه محور برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد بیان کرد: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.

رزاقی اضافه کرد: در مدرسه ایمن، بر ایمنی غیر سازه‌ای از جمله محکم کردن وسایل داخل کلاس از جمله تابلو، کمد بایگانی، میز و نیمکت تاکید شده و در ایمن سازه‌ای نیز بر مقاوم‌سازی ساختمان مدارس در مقابل زلزله تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بهاباد برروی گسل فعال زلزله قرار دارد و ماهانه چندین زلزه با قدرت کم در این شهرستان احساس می‌شود، آموزشهای کمکهای اولیه و قبل و بعد از زلزله در این شهرستان برای دانش آموزان و شهروندان حائز اهمیت است.

دانش آموزان در اجرای این مانور فرضی با شنیدن صدای آژیر در کلاس‌های خود و مکانهایی که آموزش داده شده بود، پناه‌گیری کردند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401090805311
  • خبرنگار : 50214