رزن جزء شهرستان‌های حادثه‌خیز استان همدان است

فرماندار شهرستان رزن گفت: شهرستان رزن بعد از نهاوند جزء دو شهرستان‌ حادثه‌خیز استان همدان بوده که آمادگی همیشگی مجموعه‌های آن می‌تواند شرایط بحران احتمالی را به نقاط قوت و فرصت تبدیل کند.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در مانور زلزله و ایمنی دانش آموزان آموزشگاه شهید مدنی یک شهرستان رزن، اظهار کرد: زلزله رزن در سال ۸۱ یکی از جمله حوادث غیرمترقبه در شهرستان بود که این حادثه در شهرستان اتفاق خوبی را در سطح کشور در رزن رقم زد.

وی افزود: در سال ۸۱ با زلزله‌ای که در رزن رخ داد و این زلزله موجب خسارات بسیاری به منازل مسکونی شد، از ۲۷ هزار واحد مسکونی موجود شهرستان در آن زمان تعداد ۲۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی بازسازی و نوسازی شدند و با این اقدام بحران و تهدید به یک فرصت تبدیل شد.

غفاری‌آثار در ادامه تصریح کرد: کشور ایران جزء ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا بوده و با توجه به ۶۰ مدل حوادث غیرمترقبه چون زلزله، سیل و بارش های سیل آسا و نیز حوادث دست ساز از جمله فروریختن سازه‌ها و ساختمان های فرسوده باید همواره با آموزش ها لازم همه گروه های هدف جامعه با موارد مواجهه با موارد احتمالی حوادث و چگونگی رعایت ایمنی ها، تخلیه اضطراری آشنا شوند و همواره آمادگی داشته باشند در شرایط سخت و وقوع زلزله و حوادث تصمیمات و اقدامات درست خوب انجام داد.

به گزارش ایسنا، در این مانور، دانش آموزان با پخش آژیر نخست به تمرین پناه گیری در مکان های مناسب در هنگام وقوع زلزله فرضی پرداختند و با  صدا درآمدن آژیر دوم دانش آموزان تمرین تخلیه و ترک اضطراری کلاس و ساختمان مدرسه و تجمع در حیاط مدرسه را انجام دادند و با آژیر سوم عملیات امدادونجات آغاز شد. در ادامه دانش آموزان با مشارکت اکیپ‌های امدادی، بهداشتی و امنیتی مانور زلزله را اجرا کردند.

این مانور هر ساله به منظور آموزش و آمادگی دانش آموزان در واکنش به زلزله و کاهش خسارت پذیری در هنگام بروز بلایای طبیعی برگزار می شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401090805197
  • خبرنگار : 50037