یک سوری نخستین دانشجوی خارجی دانشکده نفت و گاز دانشگاه سمنان

​رئیس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان از پذیرش نخستین دانشجوی خارجی این دانشکده در مقطع دکتری رشته مهندسی نفت خبر داد.

دکتر ابراهیم نجفی کانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این دانشجو از کشور سوریه و تحت راهنمایی دکتر محمد حسین صابری در گرایش مخازن هیدروکربوری از مهر امسال در این دانشکده مشغول به تحصیل شده است.

وی افزود: دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز هم اکنون در دو رشته مهندسی شیمی و مهندسی نفت و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعال است.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان با بیان اینکه دانشجویان زیادی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند، افزود: دانشکده مهندسی شیمی و نفت و گاز دانشگاه سمنان توانسته دو سال متوالی در رتبه بندی شانگهای نیز حضور یابد و حائز رتبه شود.

نجفی کانی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ دانشجوی خارجی در رشته های مختلف در دانشگاه سمنان مشغول به تحصیل هستند.
همچنین دبیر هیات ممیزه دانشگاه سمنان از ارتقای چهار نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه به مراتب استادی و دانشیاری خبر داد.
دکتر فرشاد ورامینیان اظهار کرد: در شانزدهمین و هفدهمین جلسه هیأت ممیزه دانشگاه سمنان از دوره هفتم یک نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه به مرتبه استادی و سه نفر به مرتبه دانشیاری ارتقاء یافتند .

دکتر ورامینیان افزود: در این جلسات با ارتقای دکتر محمود بیدخام  عضو هیأت علمی دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه سمنان به مرتبه استادی موافقت شد.

دبیر هیات ممیزه دانشگاه سمنان ادامه داد : همچنین اعضای هیأت ممیزه دانشگاه سمنان با ارتقای دکتر محسن فرهادی نژاد عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری  ،دکتر محمدرضا سلیمی بجستانی اول عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی و دکتر یداله شکری عضو هیأت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان به مرتبه دانشیاری موافقت کردند.

دکتر ورامینیان با بیان اینکه دانشگاه سمنان هم اکنون دارای بیش از ۳۸۰ عضو هیأت علمی است خاطرنشان کرد: از این تعداد  ۴۵ نفر با مرتبه استاد تمام، ۱۰۷ نفر با مرتبه دانشیار، ۱۹۵ نفر با مرتبه استادیار و ۳۰ مربی در این دانشگاه مشغول فعالیت علمی هستند.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401090603672
  • خبرنگار :