استاندار گلستان

جانبازان قیام ۵ آذر گرگان شناسایی شوند/ "هویت" گمشده نوجوانان و جوانان

استاندار گلستان با بیان اینکه گرگانی‌ها در دوران انقلاب همانند دیگر هموطنان برای اعتلای اسلام جان خود را فدا کردند، افزود: باید جانبازان قیام ۵ آذر گرگان شناسایی و وقایع آن دوران از زبان آنان شنیده و ثبت شود.

علی‌محمد زنگانه ظهر امروز ۵ آذر ۱۴۰۱ در آیین رونمایی از کتاب قیام پاییزی که در تالار گیشه هفت پردیس سینمایی عصر جدید گرگان برگزار شد، اظهار کرد: هفته بسیج فرصتی برای یادآوری رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی دلاورمردان ایران اسلامی است و تقارن این ایام با روز حماسی قیام ۵ آذر گرگان و تقدیم ۱۴ شهید گلگون‌کفن و ۲۰۰ جانباز آن‌روز تاریخی فرصتی برای تبیین برگه‌های زرین تاریخ انقلاب به نسل جدید است.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی برای صیانت از اعتقادات و حفظ عقاید بوده و گرگانی‌ها همانند دیگر هموطنان برای اعتلای اسلام جان خود را فدا کردند، ادامه داد: باید جانبازان آن روزها که در قید حیات هستند را شناسایی و کل واقعه را از زبان آنان شنید و ثبت کرد.

وی با اشاره به اینکه قیام مردم شرق مازندران وقت، از بندرگز تا گرگان و علی‌آبادکتول و سایر شهرها در واکنش به هتک حرمت رژیم شاهنشاهی به حرم مطهر امام رضا(ع) بود، افزود: آنچه که نوجوانان و جوانان در این روزها گم کرده‌اند، هویت است و اگر مفاهیم و تاریخ به آنها منتفل نشود، بحران ارزشی در این نسل و نسل های آینده رخ می‌دهد که ناشی از کم‌کاری‌ها بوده و نابخشودنی است.

زنگانه بر ادای دین نسل انقلابی به امام راحل(ره) و شهدا با روشنگری و تبیین تأکید کرد و گفت: اهتمام برای ترویج و توزیع آرمان‌های انقلاب از اولویت‌های تولید یک محصول و رساندن به مخاطب بودهدکه باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نباید آثار مکتوب انقلاب و وقایع آن دوران مهجور بماند، خاطرنشان کرد: با تولید آثار فاخر از دوران انقلاب می‌شود رفتار سفاکانه مأموران رژیم شاهشاهی را تبیین و با ازجان‌گذشتگی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیج مقایسه و در جامعه روشنگری ایجاد کرد.

گفتتی‌است، همزمان با ۵ آذر "سالروز قیام تاریخی مردم گرگان" آیین رونمایی از کتاب "قیام پاییزی" با حضور نویسنده کتاب "غلامرضا خارکوهی" و شاهدان عینی آن‌روز حماسی، همراه با رونمایی تابلوی نقاشی ۵ آذر اثر "استاد محمدرضا عباسپور" توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان برگزار شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401090503009
  • خبرنگار : 50039